Video snimci sa kamera često pomažu sudovima da donesu ispravnu odluku.
Postale su popularne prvo u Riusiji, zemljama Zapada, Kini,a trend "opremanja" automobilima video kamerama, pa i celim sistemima je uzeo maha i u Srbiji.
Postoje brojne firme koje nude ove proizvode raznih namena i još šarolikijeg kvaliteta, a veliki broj naših sugrađana ih nabavlja preko Interneta ("Alibaba").
Pročitajte još: Čuveni sajam automobila se seli u Minhen!
- Počeli smo sa prodajom pre više od godinu dana ali poslednjih meseci posao cveta - kaže jedan od prodavaca koje su "Novosti" kontaktirale - Najeftinija kamera kod nas je 2.300 dinara mada ima i jeftinijih na tržištu i za 1.500 dinara. Cena zavisi od kvaliteta objektiva, rezolucije kamere, načina konekcije, veličine memorijske kartice.Neke koštaju i nekoliko stotina evra.
Naš sagovornik kaže da se najčešće kamere montiraju na prednjem delu vopzila (retrovizor na primer) ali da ima mnogo i onih koji "pokrivaju" 360 stepeni vidno polje oko svog vozila.
Interesovalo nas je da li je video snimak iz ovih kamera relevanztan u našim sudovima?
Pročitajte još: Pet kandidata za Auto godine u Srbiji 2020.
- U našem pravosuđu ne postoji striktno načelo da li na primer morate da imate najmanje dva, tri svedoka. Na sudu je da proceni da li će prihvatiti neki dokazni materijal ili ne. Tako je i sa video snimcima koje naši sudovi prihvataju - kaže direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja Srbije Damir Okanović. Svaki pokušaj montaže snimaka vrlo brzo se otkrije.
Neka od najtežih krivičnih dela u Srbiji poslednjih godina su rasvetljena uz pomoć video kamera sa objekata koji su se nalazili u blizini mesta gde je kriminalna radnja obavljena i nema razloga da se to ne primeni i na saobraćajne prekršaje.
Okanović kaže da postoje dve najteže situacije za dokazivanje saobraćajnih prekršaja u kojima se desila nesreća. Prolazak na crveno svetlo na semaforu i prelazak na levu stranu kolovoza.
- Sada je na primer , zahvljujući kamerama na vozilima GSP ako neko od njih učestvuje u nekoj saobraćajki, veoma lako utvrditi ko je kriv. Da li je neko prošao na crveno ili ne. I ranije se dolazilo veštačenjem do pravilnih odluka ali je proces trajao znatno duže.Dakle, preporučujem da ko god može ugradi kameru u auto - kaže Okanović koji i sam ima instaliranu ovu opremu u automobilu.