Неколико корисних савета када је у питању вожња аутомобила
Одајемо вам мале тајне великих возача за лагодну вожњу. Пратите правила са списка и ући ћете у групу најбољих возача који знају ефикасне технике вожње.
Кочење левом ногом
Кочење левом ногом је тешка техника која захтева редовно вежбање. Њу врло често користе професионални ауто-тркачи, али ова вештина Вам може помоћи и у хитним ситуацијама. Помоћу ове технике бићете у стању да врло брзо скрећете тако што ћете одржати неопходну брзину рада мотора, одржавати исту брзину вожње и што ћете истовремено контролисати управљање.
Држите руке на волану у правилном положају
Већ деценијама инструктори вожње уче своје ђаке да држе руке на управљачу возила у положају који одговара казаљкама сата у 10 минута до 2 часа. Али неколико последњих година, инструктори саветују да се руке држе или у позицијама девет и петнаест или осам и двадесет. Ово ће Вам пружити бољу контролу током вожње.
Прочитајте још: МАЈСТОРИ ОТКРИВАЈУ: Колико често треба МЕЊАТИ УЉЕ у мотору и шта заправо значе ЛАМПИЦЕ на инструмент табли
Такође се ради и о најергономичнијем положају за држање руку онда када треба да возите неко дуже време.
Контролишете подуправљање и преуправљање
У случају подуправљања предње гуме губе тракцију (вучу) дуж подлоге пута у току скретања јер се повећава брзина убрзања. У случајевима преуправљања иста ствар се пак дешава са задњим гумама. Уколико возите на влажном или залеђеном путу, немојте претеривати са убрзањем. Вожење умереном брзином ће Вам помоћи да избегнете највећи број случајева подуправљања и преуправљања.
Огледало са возачеве стране би требало да представља одраз само четвртине аутомобила
Обратите пажњу: И у случајевима подуправљања и преуправљања врло је битно да никада не пуштате педалу гаса или кочнице превише брзо, нагло.
Користите ручну кочницу да бисте скренули
Ова техника, баш као и кочење левом ногом, захтева доста вежбе. Поново, она Вам може помоћи само у хитним ситуацијама или ако баш морате да изведете брзо неко оштро скретање током зиме. Али немојте ово изводити на сувом асфалту (нити при великим брзинама) уколико не желите да излажете озбиљном ризику гуме од превременог трошења.
Мењајте брзине наниже помоћ система пета-прсти
Суштина ове технике се састоји у променама брзине из виших у ниже тако што ћете педалу гаса стиснути петом, а педалу кочнице прстима у исти мах. На овај начин долази до смањење временског периода који је потребан за промену брзине, спречава се и растерећење задњих точкова и омогућава се глатки прелаз из виших у ниже брзине пре самог скретања.
Подесите огледала тако да елиминишете мртве углове у њима
Уколико бочна огледала у већем делу приказују само бокове вашег аутомобила, то значи да не користите на правилан начин целу рефлективну површину огледала. Како бисте подесили правилно задње огледала, требало би да упамтите неколико следећих положаја:
- Огледало са возачеве стране би требало да представља одраз само четвртине аутомобила (практично дела његовог задњег крила).
- Бочно огледало са сувозачке стране, попут оног са возачеве, би требало да приказује само задњу четвртину аутомобила.
- Централно огледало кабине би требало да представља одраз целокупног заднег стакла аутомобила које је спрам њега.
БОНУС ВИДЕО: