Nekoliko korisnih saveta kada je u pitanju vožnja automobila
Odajemo vam male tajne velikih vozača za lagodnu vožnju. Pratite pravila sa spiska i ući ćete u grupu najboljih vozača koji znaju efikasne tehnike vožnje.
Kočenje levom nogom
Kočenje levom nogom je teška tehnika koja zahteva redovno vežbanje. Nju vrlo često koriste profesionalni auto-trkači, ali ova veština Vam može pomoći i u hitnim situacijama. Pomoću ove tehnike bićete u stanju da vrlo brzo skrećete tako što ćete održati neophodnu brzinu rada motora, održavati istu brzinu vožnje i što ćete istovremeno kontrolisati upravljanje.
Držite ruke na volanu u pravilnom položaju
Već decenijama instruktori vožnje uče svoje đake da drže ruke na upravljaču vozila u položaju koji odgovara kazaljkama sata u 10 minuta do 2 časa. Ali nekoliko poslednjih godina, instruktori savetuju da se ruke drže ili u pozicijama devet i petnaest ili osam i dvadeset. Ovo će Vam pružiti bolju kontrolu tokom vožnje.
Pročitajte još: MAJSTORI OTKRIVAJU: Koliko često treba MENJATI ULJE u motoru i šta zapravo znače LAMPICE na instrument tabli
Takođe se radi i o najergonomičnijem položaju za držanje ruku onda kada treba da vozite neko duže vreme.
Kontrolišete podupravljanje i preupravljanje
U slučaju podupravljanja prednje gume gube trakciju (vuču) duž podloge puta u toku skretanja jer se povećava brzina ubrzanja. U slučajevima preupravljanja ista stvar se pak dešava sa zadnjim gumama. Ukoliko vozite na vlažnom ili zaleđenom putu, nemojte preterivati sa ubrzanjem. Voženje umerenom brzinom će Vam pomoći da izbegnete najveći broj slučajeva podupravljanja i preupravljanja.
Ogledalo sa vozačeve strane bi trebalo da predstavlja odraz samo četvrtine automobila
Obratite pažnju: I u slučajevima podupravljanja i preupravljanja vrlo je bitno da nikada ne puštate pedalu gasa ili kočnice previše brzo, naglo.
Koristite ručnu kočnicu da biste skrenuli
Ova tehnika, baš kao i kočenje levom nogom, zahteva dosta vežbe. Ponovo, ona Vam može pomoći samo u hitnim situacijama ili ako baš morate da izvedete brzo neko oštro skretanje tokom zime. Ali nemojte ovo izvoditi na suvom asfaltu (niti pri velikim brzinama) ukoliko ne želite da izlažete ozbiljnom riziku gume od prevremenog trošenja.
Menjajte brzine naniže pomoć sistema peta-prsti
Suština ove tehnike se sastoji u promenama brzine iz viših u niže tako što ćete pedalu gasa stisnuti petom, a pedalu kočnice prstima u isti mah. Na ovaj način dolazi do smanjenje vremenskog perioda koji je potreban za promenu brzine, sprečava se i rasterećenje zadnjih točkova i omogućava se glatki prelaz iz viših u niže brzine pre samog skretanja.
Podesite ogledala tako da eliminišete mrtve uglove u njima
Ukoliko bočna ogledala u većem delu prikazuju samo bokove vašeg automobila, to znači da ne koristite na pravilan način celu reflektivnu površinu ogledala. Kako biste podesili pravilno zadnje ogledala, trebalo bi da upamtite nekoliko sledećih položaja:
- Ogledalo sa vozačeve strane bi trebalo da predstavlja odraz samo četvrtine automobila (praktično dela njegovog zadnjeg krila).
- Bočno ogledalo sa suvozačke strane, poput onog sa vozačeve, bi trebalo da prikazuje samo zadnju četvrtinu automobila.
- Centralno ogledalo kabine bi trebalo da predstavlja odraz celokupnog zadneg stakla automobila koje je spram njega.
BONUS VIDEO: