Виктор Лазић је са "нивом" прешао, од Лондона до Владивостока и од Норвешке до Ирака, 300.000 километара кроз 40 земаља.
Година 1976. ће у историји аутомобилизма бити забележена као кључна, јер је тада из "Ладине" фабрике изашао модел ВАС 2121, у Србији познатији као "нива". На руском "нива" значи - поље.
Тако је и било - "нива" је синоним за теренско возило којем ништа не може снег, лед, блато, вода! Овај аутомобил може да стигне у најзабитије село Балкана, али и да вози од краја до краја света!
Прочитајте још: Од ДИСКО аута је свима ЗАСТАЈАО ДАХ: Ставите слушалице! (ВИДЕО)
Виктор Лазић је са његовом "нивом" прокрстарио цео свет: три континента и 32 државе. Само једно путовање трајало је 421 дан током којег је само 65 ноћи провео у кревету, а 308 у "ниви"! Овај аутомобил је прешао 140.000 километара и прошао 102 полицијске контроле!
- На овом путовању се покварила 34 пута: први пут у Хрватској, али је највећи квар био у Монголији - сећа се Виктор Лазић, адвокат и оснивач АДЛИГАТ музеја.
У кревету је провео 65, а у "ниви" 308 ноћи!
Током овог путовања Виктор је смршао 22 килограма, а најдужи период без купања износио је 16 дана.
Прочитајте још: Да ли сте знали да је први возач аутомобила била ЖЕНА? (ФОТО)
Виктор је са "нивом" стигао до Арарата Фото: В. Лазић
- Нива је позната као ауто који се често квари, а највише када је нова, јер се после навикне на возача, али њена највећа предност су управо ти кварови, јер су такви да сам могао да их поправим уз помоћ штапа и канапа и увек сам успевао да се докотрљам до неког града и нађем мајстора - истиче Виктор.
Прочитаје још: Италијани су га звали "фиат 126", Пољаци "малух", а ми - пеглица! (ФОТО)
Његову тврдњу илуструје искуство из Монголије: када му је мајстор једва поправио тежи квар, а лампица наставила да гори рекао му је да слободно вози, јер ће то поправити када стигне у Србију!
Тешко је не заволети је!
- Управо због тога је тешко не заволети "ниву", јер заједно са возачем пролази муке и подржавају један другог - смеје се Виктор.
Нико не краде ладу!
Каже да и данас са осмехом на лицу и великим задовољством седа за волан. Тачније, истиче да је не доживљава као аутомобил или возило него као дом пошто је у њој провео многе ноћи, а не само дане.
Водио сам је у Тољати!
Велика предност "ладе" је што нико нигде неће да је украде! Из ње су му 16 пута украли фотоапарат, али сам ауто - никада!
Прочитајте још: ПРВА ФИЛМСКА сцена ВОЖЊЕ, звали су га "НАРОДНИ АУТО", а ДАНАС га возе ПОСЕБНИ ЉУДИ
- Зовем је "моја лада", а частио сам је за све куда ме је провела и одвео сам је у Тољати, њено родно место и заједно смо посетили смо фабрику у којој се родила!
Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ