Пре 40 година је "рено фуего" продрмао свет ауто-индустрије смелим дизајном и бројним новитетима
Пре тачно 40 година власник једног аутомобила је први могао да свог љубимца откључа, односно закључа не прилазећи му!
Могао је и да вози, да бира радио станице, а да при томе не скида руке са волана. При томе је уживао у чарима лепотана из "Реноове" фабрике снова на тоћковима - новог "фуега"!
Био је март 1980. На Салону аутомобила у Женеви два успешна купеа "Реноа" модели "рено 15" и "рено 17" су уступили место новом моделу који је добио неуобичајену ознаку, име - "фуего"! Помало футуристички купе, серијске производње базиран је на платформи успешне "Реноове" лимузине "рено 18".
Прочитајте још:Да ли знате у коју "шкоду" се уграђивало СМРЕКОВО ДРВО? (ФОТО)
Револуционарни назив га није само истакао међу моделима означенима словом Р и бројком, већ је карактерисао његову динамичност и међународни потенцијал. Оригинални дизајн је одликовао његове перформансе, а дугачка врата олакшавала су приступ задњој клупи.
Намера је била да освоји најширу публику, независно од њене куповне моћи. Због тога је створена пребогата палета верзија па су купци могли да бирају између основне верзије ТЛ и најнапредније верзије Турбо још велики број модела попут верзија ГТЛ, ТС, ГТС, ТX, ГТX, па чак и верзија са турбодизелским мотором.
Запремина мотора је износила од 1.400 до 2000 цм³.
Верзија ГТС је била основни модел и чинила је већину од 226.000 модела "рено фуего" произведених током пет година.
Прочитајте још:Био је један од најомиљенијих аутомобила бивше СФРЈ, више се не производи, али је даље на нашим путевима (Фото/Видео)
Захваљујући алијанси "Рено-АМЦ", сјајни модел "фуего" је стигао на најзахтевније и најбогатије тржиште аутомобила на свету у САД 1982.
Ова верзија се истицала стандардним америчким одбојницима, светлима, показивачима смера и посебном опремом: алуминијским наплатцима и гумама "Мишелин ТРX", електрично склопивим платненим кровом, системом централног закључавања, клима-уређајем и фантастичним пресвлакама.
"Рено фуего" из 1982. је био први аутомобил са системом за даљинско закључавање. Такође је први аутомобил који је на управљачу имао команде аудио-система.
ТЕХНИЧКИ ПОДАЦИ
- Година лансирања: 1980.
- Дужина: 3,66 м
- Ширина: 1,75 м
- Маса: 970 кг
- Мотор: четвероцилиндарски + Гарреттов турбопуњач
- Радна запремина: 1.397 ццм
- Максимална снага:160 КС
- Погон:На задње точкове
- Мењач: Пет степени+ МА
- Кочнице: 4 x диск
- Максимална брзина:200 км/х
- Укупно произведено:226.000