Pre 40 godina je "reno fuego" prodrmao svet auto-industrije smelim dizajnom i brojnim novitetima
Pre tačno 40 godina vlasnik jednog automobila je prvi mogao da svog ljubimca otključa, odnosno zaključa ne prilazeći mu!
Mogao je i da vozi, da bira radio stanice, a da pri tome ne skida ruke sa volana. Pri tome je uživao u čarima lepotana iz "Renoove" fabrike snova na toćkovima - novog "fuega"!
Bio je mart 1980. Na Salonu automobila u Ženevi dva uspešna kupea "Renoa" modeli "reno 15" i "reno 17" su ustupili mesto novom modelu koji je dobio neuobičajenu oznaku, ime - "fuego"! Pomalo futuristički kupe, serijske proizvodnje baziran je na platformi uspešne "Renoove" limuzine "reno 18".
Pročitajte još:Da li znate u koju "škodu" se ugrađivalo SMREKOVO DRVO? (FOTO)
Revolucionarni naziv ga nije samo istakao među modelima označenima slovom R i brojkom, već je karakterisao njegovu dinamičnost i međunarodni potencijal. Originalni dizajn je odlikovao njegove performanse, a dugačka vrata olakšavala su pristup zadnjoj klupi.
Namera je bila da osvoji najširu publiku, nezavisno od njene kupovne moći. Zbog toga je stvorena prebogata paleta verzija pa su kupci mogli da biraju između osnovne verzije TL i najnaprednije verzije Turbo još veliki broj modela poput verzija GTL, TS, GTS, TX, GTX, pa čak i verzija sa turbodizelskim motorom.
Zapremina motora je iznosila od 1.400 do 2000 cm³.
Verzija GTS je bila osnovni model i činila je većinu od 226.000 modela "reno fuego" proizvedenih tokom pet godina.
Pročitajte još:Bio je jedan od najomiljenijih automobila bivše SFRJ, više se ne proizvodi, ali je dalje na našim putevima (Foto/Video)
Zahvaljujući alijansi "Reno-AMC", sjajni model "fuego" je stigao na najzahtevnije i najbogatije tržište automobila na svetu u SAD 1982.
Ova verzija se isticala standardnim američkim odbojnicima, svetlima, pokazivačima smera i posebnom opremom: aluminijskim naplatcima i gumama "Mišelin TRX", električno sklopivim platnenim krovom, sistemom centralnog zaključavanja, klima-uređajem i fantastičnim presvlakama.
"Reno fuego" iz 1982. je bio prvi automobil sa sistemom za daljinsko zaključavanje. Takođe je prvi automobil koji je na upravljaču imao komande audio-sistema.
TEHNIČKI PODACI
- Godina lansiranja: 1980.
- Dužina: 3,66 m
- Širina: 1,75 m
- Masa: 970 kg
- Motor: četverocilindarski + Garrettov turbopunjač
- Radna zapremina: 1.397 ccm
- Maksimalna snaga:160 KS
- Pogon:Na zadnje točkove
- Menjač: Pet stepeni+ MA
- Kočnice: 4 x disk
- Maksimalna brzina:200 km/h
- Ukupno proizvedeno:226.000