Oglas
Oglas
· · Коментари: 0
Легенда

Американци су поклонили 50.000 ОВИХ ВОЗИЛА Русима, а правио се и у КРАГУЈЕВЦУ!

Оригинални „џип вилис“ је био омиљено превозно средство војске САД у Другом светском рату

dzip-vilis-1946-uniuversal.jpg
Фото: ФЦА
Oglas

Амерички војници су га напросто обожавали. Био им је узданица у Другом светском рату (па и у неким каснијим конфликтима САД) и једноставно су га звали „џип“.

То је било веома успешно војно возило, лагано, окретно са погоном на сва четири точка. Правили су га „Вилис оверланд“ и „Форд“ (модел се звао „форд ГПВ“), али радило се о истоветном теренцу којег је председник САД Ајзенхауер назвао „једним од три наша одлучујућа оружја у Другом светском рату“.

Џип вилис 1841. (Фото:ФЦА)

То је прво масовно теренско возило које је премашило производњу од 650.000 примерака. Американци су га испоручивали и својим савезницима у Другом светском рату међу којима и Совјетском савезу (око 50.000 комада)!

Прочитајте још: Веселе седамдесете у Европи су улепшали и ови аутомобили (Фото)

После Другог светског рата, иако је коришћен у другим конфликтима попут Корејског рата „џип“ више није прављен бар не као овај модел. Произвођени су од 1949. до 1952. модели „Вилиса“ са ознакама „М38,МЦ, М38А1 и „Вилис МД“, а комплетан дизајн је промењен1960. када је „Форд“ представио „М151“. Ипак, „оригинални“ модел се производио дуго времена у појединим земљама, а чак је и у Крагујевцу 1953. године направљено 162 примерка!

Џип вилис 1943. (Фото:ФЦА)

Касније је „Вилис“ ребрендирао назив у „Џип“ који је постао посебан бренд, сада у саставу „Крајслера“, односно „Фијат-Крајслер групације“.

Џип вилис 1944. (Фото:ФЦА)

 

Технички подаци

  • Дизајнери: Карл Пробст и Делмар Г.Рос
  • Фабрике: Вилис оверланд и Форд
  • Време производње: 1940.-1945.
  • Број направљених примерака: 647.925 (рачунајући и пробне серије)
  • Вилис: 359.489
  • Форд: 277.896
  • Форд ГПА сип: 12.7785
  • Маса: 1.060 кг
  • Резервоар: 56,8 лит.
  • Домет: 482,2 км
Џип вилис 1945. (Фото:ФЦА)
  • Дужина :3,36 м
  • Ширина: 1,57 м
  • Висина: 1,32 -1,77 м
  • Минимална удаљеност од тла: 22 цм
  • Погон: 4x4
  • Мотор: Бензински
  • Број цилиндара: 4 – у линији
  • Радна запремина: 2,2 литра
  • Максимална снага: 61 КС
  • Мењач: 3 брзине, 2 степена
  • Максимална брзина: 105 к /ч
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Пошаљи коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.
Oglas