Oglas
· · Komentari: 0
Legenda

Amerikanci su poklonili 50.000 OVIH VOZILA Rusima, a pravio se i u KRAGUJEVCU!

Originalni „džip vilis“ je bio omiljeno prevozno sredstvo vojske SAD u Drugom svetskom ratu

dzip-vilis-1946-uniuversal.jpg
Foto: FCA
Oglas

Američki vojnici su ga naprosto obožavali. Bio im je uzdanica u Drugom svetskom ratu (pa i u nekim kasnijim konfliktima SAD) i jednostavno su ga zvali „džip“.

To je bilo veoma uspešno vojno vozilo, lagano, okretno sa pogonom na sva četiri točka. Pravili su ga „Vilis overland“ i „Ford“ (model se zvao „ford GPV“), ali radilo se o istovetnom terencu kojeg je predsednik SAD Ajzenhauer nazvao „jednim od tri naša odlučujuća oružja u Drugom svetskom ratu“.

Džip vilis 1841. (Foto:FCA)

To je prvo masovno terensko vozilo koje je premašilo proizvodnju od 650.000 primeraka. Amerikanci su ga isporučivali i svojim saveznicima u Drugom svetskom ratu među kojima i Sovjetskom savezu (oko 50.000 komada)!

Pročitajte još: Vesele sedamdesete u Evropi su ulepšali i ovi automobili (Foto)

Posle Drugog svetskog rata, iako je korišćen u drugim konfliktima poput Korejskog rata „džip“ više nije pravljen bar ne kao ovaj model. Proizvođeni su od 1949. do 1952. modeli „Vilisa“ sa oznakama „M38,MC, M38A1 i „Vilis MD“, a kompletan dizajn je promenjen1960. kada je „Ford“ predstavio „M151“. Ipak, „originalni“ model se proizvodio dugo vremena u pojedinim zemljama, a čak je i u Kragujevcu 1953. godine napravljeno 162 primerka!

Džip vilis 1943. (Foto:FCA)

Kasnije je „Vilis“ rebrendirao naziv u „Džip“ koji je postao poseban brend, sada u sastavu „Krajslera“, odnosno „Fijat-Krajsler grupacije“.

Džip vilis 1944. (Foto:FCA)

 

Tehnički podaci

  • Dizajneri: Karl Probst i Delmar G.Ros
  • Fabrike: Vilis overland i Ford
  • Vreme proizvodnje: 1940.-1945.
  • Broj napravljenih primeraka: 647.925 (računajući i probne serije)
  • Vilis: 359.489
  • Ford: 277.896
  • Ford GPA sip: 12.7785
  • Masa: 1.060 kg
  • Rezervoar: 56,8 lit.
  • Domet: 482,2 km
Džip vilis 1945. (Foto:FCA)
  • Dužina :3,36 m
  • Širina: 1,57 m
  • Visina: 1,32 -1,77 m
  • Minimalna udaljenost od tla: 22 cm
  • Pogon: 4x4
  • Motor: Benzinski
  • Broj cilindara: 4 – u liniji
  • Radna zapremina: 2,2 litra
  • Maksimalna snaga: 61 KS
  • Menjač: 3 brzine, 2 stepena
  • Maksimalna brzina: 105 k /č
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Pošalji komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.
Oglas