Култни парфем Шанел 5 Коко је представила петог маја 1921. године, на ревији своје нове колекције.
Након што је позната дизајнерка дошла на идеју да креира парфем за свој модни бренд, замолила је технолога Ернеста Боа да направи „парфем који мирише као жена“.
Хтела је мирис који ће, с једне стране одговарати њеном стилу и личности, док ће с друге стране представљати сензуалност модерне жене.
Радознао и храбар Ернест Боу прихватио је изазов који му је Коко задала. Требало му је неколико месеци да усаврши нови мирис и представио јој је десет узорака, од којих је она изабрала онај под бројем "пет", који је, како се на крају испоставило, био лабораторијска грешка.
Прочитајте још: Пет ствари које нисте знали о Коко Шанел (ФОТО)
Наводно, неко од Ернестових помоћника додао је дозу алдехида у количини која се никад пре није користила. Један од алдехида мирише као сапун и вероватно је то оно што је, уз остале цветне састојке, највише привукло познату креаторку.
Тако је настао сложен мирис у којем се не може издвојити ниједан састојак. Оваква заводничка цветна нота била је јединствена на тржишту.
За прављење овог парфема потребна је чак једна тона цвећа.
Јиланг-јиланг с Мадагаскара, мајска ружа која цвета само три недеље годишње, јасмин из Граса, сандаловина и ванила представљају главне састојке познатог Шанела 5.
Прочитајте још: Знате ли зашто Дајана није носила "Шанел": Тајна је у испреплетаним словима њиховог лога
Планетарни успех овај парфем је доживео делимично због маркетиншких трикова којима се Коко служила. Наиме, она је у једном ресторану на Ривијери простор око стола за којим је седела са пријатељима испрскала парфемом, тако да се свака жена која би прошла туда заустављала да би питала који је то мирис и одакле потиче.
Одличну рекламу овом парфему направила је и Мерилин Монро када је током једног интервјуа рекла да у кревету носи само неколико капљица Шанела 5. То је био и те како довољан разлог да се милиони жена одлуче за тај парфем.
Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ