Сазнајте више о историји иланг-иланга, тропског дрвета са жутим цветом које је веома цењено због свог уља
Године 1921., француска дизајнерка Габриел Коко Шанел била је део нове револуције у свету моде, успела је да постане смисао препорода за друштво које је настојало да разуме јавни живот после последица које су за собом оставили дуги ратови.
Коко је основала посао који је шармирао и аристократију и широке масе, шешири, одећа, парфеми са пуно позадинског рада. Тачније, отишла је даље и успела да креира мирис "са женским мирисом", са геометријском бочицом са једноставном црно-белом етикетом, која је носила назив "Шанел Нº5".
"Мирис жене, а не руже"
Магија иза креације била је у рукама Ернеста Буа, познатог парфимера који је радио за руску краљевску породицу и живео у близини центра парфемске индустрије. Габријел је тражила од њега парфем који мирише „на жену, а не на ружу“.
Прочитајте још: ДА ВАМ МИРИШЕ ЦЕЛА ТЕРАСА! Јасмин важи за цвет са НАЈЛЕПШОМ мирисном нотом, а успева свима
За његову суштину користио је иланг-иланг, тропско дрво са жутим цветом које је веома цењено због свог уља. Име значи "цвет цвећа" и традиционално су га Малајке користиле на својој коси како би је одржале здравом.
Фото: Пиксабеј
Коморски архипелаг је био место где је Бу открио да ће ово уље бити неопходно у његовом стварању. То је тропско дрво са жутим цветом са шест латица, веома цењено по свом уљу, чији је ова територија водећи светски произвођач.
Прочитајте још: Ово је НАЈПОПУЛАРНИЈИ ЦВЕТ ЗА ВЕНЧАЊЕ и многи су шокирани избором: Неизоставан део сваког модерног бидермајера
То је дрво које емитује јединствену арому, нема много сличних, из овога извлаче своја својства за стварање чувеног Шанел Нº5, многи то не знају. Због своје нетипичне ароме, која је последица значајног присуства синтетичких молекула, алдехиди, који дају свежину цветним нотама, дају му „апстрактни“ карактер“, рекао је он.
Фото: Unsplash
Он је такође додао да плантаже иланг-иланга захтевају много крчења, сече и жетве, која се креће између 25 и 40 килограма цвећа дневно и по радник.
Срећни број пет
Треба напоменути да је Бу представио 10 различитих узорака Шанела, нумерисаних од 1 до 5 и од 20 до 24, а Коко је одлучила да изабере број 5. То је зато што је од њене младости тај број имао велику симболику у њеном животу, па је рекла Ернесту да ће задржати пету опцију јер је своје колекције представила петог маја, што је пети месец у години, па би пустила да парфем задржи број 5 јер је веровала да ће јој то домнети срећу.
Године су пролазиле и бирале су га најутицајније жене у историји, позиционирао се и као најпродаванији парфем на свету, као и данас, 101 годину касније.
БОНУС ВИДЕО: