Saznajte više o istoriji ilang-ilanga, tropskog drveta sa žutim cvetom koje je veoma cenjeno zbog svog ulja
Godine 1921., francuska dizajnerka Gabriel Koko Šanel bila je deo nove revolucije u svetu mode, uspela je da postane smisao preporoda za društvo koje je nastojalo da razume javni život posle posledica koje su za sobom ostavili dugi ratovi.
Koko je osnovala posao koji je šarmirao i aristokratiju i široke mase, šeširi, odeća, parfemi sa puno pozadinskog rada. Tačnije, otišla je dalje i uspela da kreira miris "sa ženskim mirisom", sa geometrijskom bočicom sa jednostavnom crno-belom etiketom, koja je nosila naziv "Šanel Nº5".
"Miris žene, a ne ruže"
Magija iza kreacije bila je u rukama Ernesta Bua, poznatog parfimera koji je radio za rusku kraljevsku porodicu i živeo u blizini centra parfemske industrije. Gabrijel je tražila od njega parfem koji miriše „na ženu, a ne na ružu“.
Pročitajte još: DA VAM MIRIŠE CELA TERASA! Jasmin važi za cvet sa NAJLEPŠOM mirisnom notom, a uspeva svima
Za njegovu suštinu koristio je ilang-ilang, tropsko drvo sa žutim cvetom koje je veoma cenjeno zbog svog ulja. Ime znači "cvet cveća" i tradicionalno su ga Malajke koristile na svojoj kosi kako bi je održale zdravom.
Foto: Piksabej
Komorski arhipelag je bio mesto gde je Bu otkrio da će ovo ulje biti neophodno u njegovom stvaranju. To je tropsko drvo sa žutim cvetom sa šest latica, veoma cenjeno po svom ulju, čiji je ova teritorija vodeći svetski proizvođač.
Pročitajte još: Ovo je NAJPOPULARNIJI CVET ZA VENČANJE i mnogi su šokirani izborom: Neizostavan deo svakog modernog bidermajera
To je drvo koje emituje jedinstvenu aromu, nema mnogo sličnih, iz ovoga izvlače svoja svojstva za stvaranje čuvenog Šanel Nº5, mnogi to ne znaju. Zbog svoje netipične arome, koja je posledica značajnog prisustva sintetičkih molekula, aldehidi, koji daju svežinu cvetnim notama, daju mu „apstraktni“ karakter“, rekao je on.
Foto: Unsplash
On je takođe dodao da plantaže ilang-ilanga zahtevaju mnogo krčenja, seče i žetve, koja se kreće između 25 i 40 kilograma cveća dnevno i po radnik.
Srećni broj pet
Treba napomenuti da je Bu predstavio 10 različitih uzoraka Šanela, numerisanih od 1 do 5 i od 20 do 24, a Koko je odlučila da izabere broj 5. To je zato što je od njene mladosti taj broj imao veliku simboliku u njenom životu, pa je rekla Ernestu da će zadržati petu opciju jer je svoje kolekcije predstavila petog maja, što je peti mesec u godini, pa bi pustila da parfem zadrži broj 5 jer je verovala da će joj to domneti sreću.
Godine su prolazile i birale su ga najuticajnije žene u istoriji, pozicionirao se i kao najprodavaniji parfem na svetu, kao i danas, 101 godinu kasnije.
BONUS VIDEO: