Када бисмо могли да замислимо годину која је пред нама, које би боје била?
![1702050367_shutterstock_2131251923.jpg](/cache/images/5/a/2/e/0/5a2e0502e8cca1de414e704fd3e3cb9fb20bc69e.jpg)
Ова апстрактна мисао је нешто чиме се сваке године баве стручњаци Института за боје Пантоне, који разматрају какви трендови владају у високој моди, дизајну ентеријера, поп култури, али и људској психологији, а ове године су се одлучили за нијансу ПАНТОНЕ 13-1023.
Према истраживању Института Пантоне, нијанса која ће дефинисати 2024. је пич фаз – лаган, воћни тон који дочарава мир и спокој.
„Пролазимо кроз много бурних превирања у свом животу и имамо потребу за бојом која смирује“, наводи Лиатрис Ајсман, извршна директорка Института Пантоне, у интервјуу за Си-Ен-Ен.
„То је топла и удобна нијанса. И веома је тактилна. Сматрамо да је у оваквом тренутку то својство заиста важно – додирнути друге људе и окупити их у свом дому.“
Различити тонови боје брескве су се редовно појављивали на модним пистама у колекцијама пролеће–лето 2024, посебно у Милану и италијанским модним кућама као што су „Гучи“, „Жил Сандер“ и „Спортмакс“.
Хаљине у боји брескве могле су се видети и на црвеном тепиху, а њена заступљеност у поп култури је такође временом била све видљивија.
„Мислимо да је боја брескве изразито носталгична“, додала је Ајсманова. „Чешће је женска боја, али у одређеним варијацијама полако се увукла и у мушке ормаре и њихово окружење. Мислим да то говори о модерности ове нијансе.”
У саопштењу за јавност, извршна директорка Пантонеа наводи и да пич фаз буди осећај припадања, инспирише на поновно окупљање и узајамну бригу.
Ове године се такође обележава 25. годишњица Пантонеове иницијативе избора Боје године. Психологија боја иза одлука Ајсманове и њеног тима у претходна три избора била је издржљивост, оптимизам, храброст и снага – које су захтевала константно турбулентна времена.
Али увиђање стања колективног расположења чак и у атмосфери конфузије и анксиозности је територија на којој су стручњаци Пантонеа суверени.
Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ