Анти-тренд у борби против ''савршених живота''
Ако се дружите било где на интернету, посебно на платформама друштвених медија, попут Инстаграма или ТикТока, није вам стран термин ''инфлуенсинга''. По дефиницији, утицати значи управо то - утицати на, али та реч је добила потпуно ново значење у модерном добу. У суштини, у питању је маркетиншка тех ника која упошљава креаторе садржаја на друштвеним мрежама, да промовишу одређене производе и услуге.
Сви смо видели примере утицаја интернета на наше свакодневно понашање и потребе. Попут слатке девојке, која вам показује своје омиљене козметичке производе, кроз лепо исфилтриран видео. Садржај постова или особа која их показује само вас подстиче да нешто купите, и већ видите себе како посежете за платном картицом. Ови привлачни постови су обично означени одрицањем одговорности за полаћену промоцију.
Фото: Схуттерстоцк
Међутим, људима на ТикТоку већ је све дојадило. У свега неколико дана #деинфлуенцинг тренд је прикупио преко 26 милиона прегледа, на овој мрежи. ТикТок де-инфлуенсери рећи ће вам шта да не купујете! Овај тренд је преузео свет од почетка године.
Шта је заправо деинфлуенсинг?
Деинфлуенцинг, као што му и само име говори, је тренд који тежи да људе одвоји од утицаја инфлуенсера, а истовремено позива на престанак куповине масовно популарних (углавном) производа за улепшавање.
Претерана засићеност палетама сенки (као да смо професионални шминкери), стална паника да пропуштамо најбољи нови серум (који можда и није за нашу кожу – али је хит на ТикТоку па га желимо), или “туга” због мањка Инстаграм уређеног стана. Непрестана тежња да будемо као неко други, коме се дивимо...
Све у свему, сада људи позивају једни друге на "деинфлуенсовање", које је у видеима на ТикТоку увек попраћено искреним рецензијама популарних производа.
@цхристина.мyцхас Тхингс и стоппед буyинг wхен И децидед то цханге мy лифе - И усед то бе а схопахолиц импулсе буyер то мy цоре. Wхен И стоппед буyинг тхесе тхингс, цхангед мy монеy хабитс, анд инцреасед мy инцоме - И цхангед мy финанциал футуре анд мy лифе. Wхо кнеw? #деинфлуенцинг #схопахолиц #импулсебуyер #буyерсреморсемуцх ♬ оригинал соунд - Цхристина
Деинфлуенсинг имаза за циљ борбу против те незасите жудње за материјалним стварима, које обично подстичу интернет инфлуенсери и трендови. Сада корисници иступају са другом намером, схвативши да вам не треба дванаест маскара или петнаест различитих мајица у истој боји.
У суштини, уклањање утицаја је одбацивање читаве једне културе, у којој је добро познато да чак ни они
који вас убеђују да је нешто добро, не верују у то. Потрошачима је постало доста ''савршених живота инфлуенсера'', за које се касније испостави да се воде озбиљне битке, и иза појединих савршених осмеха- мрачна стања и не тако срећни и задовољни животи, које покушавају да се ''продају''.
Фото: Схуттерстоцк
Нови тренд као да скида све лажне слојеве конзумистичког друштва, а показује да је лепота у томе да цените оно што већ иматре, уместо да бескрајно тражите нешто што вас вероватно неће испунити, или ће срећа бити кратког рока.
БОНУС ВИДЕО:
Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ