Anti-trend u borbi protiv ''savršenih života''
Ako se družite bilo gde na internetu, posebno na platformama društvenih medija, poput Instagrama ili TikToka, nije vam stran termin ''influensinga''. Po definiciji, uticati znači upravo to - uticati na, ali ta reč je dobila potpuno novo značenje u modernom dobu. U suštini, u pitanju je marketinška teh nika koja upošljava kreatore sadržaja na društvenim mrežama, da promovišu određene proizvode i usluge.
Svi smo videli primere uticaja interneta na naše svakodnevno ponašanje i potrebe. Poput slatke devojke, koja vam pokazuje svoje omiljene kozmetičke proizvode, kroz lepo isfiltriran video. Sadržaj postova ili osoba koja ih pokazuje samo vas podstiče da nešto kupite, i već vidite sebe kako posežete za platnom karticom. Ovi privlačni postovi su obično označeni odricanjem odgovornosti za polaćenu promociju.
Foto: Shutterstock
Međutim, ljudima na TikToku već je sve dojadilo. U svega nekoliko dana #deinfluencing trend je prikupio preko 26 miliona pregleda, na ovoj mreži. TikTok de-influenseri reći će vam šta da ne kupujete! Ovaj trend je preuzeo svet od početka godine.
Šta je zapravo deinfluensing?
Deinfluencing, kao što mu i samo ime govori, je trend koji teži da ljude odvoji od uticaja influensera, a istovremeno poziva na prestanak kupovine masovno popularnih (uglavnom) proizvoda za ulepšavanje.
Preterana zasićenost paletama senki (kao da smo profesionalni šminkeri), stalna panika da propuštamo najbolji novi serum (koji možda i nije za našu kožu – ali je hit na TikToku pa ga želimo), ili “tuga” zbog manjka Instagram uređenog stana. Neprestana težnja da budemo kao neko drugi, kome se divimo...
Sve u svemu, sada ljudi pozivaju jedni druge na "deinfluensovanje", koje je u videima na TikToku uvek popraćeno iskrenim recenzijama popularnih proizvoda.
@christina.mychas Things i stopped buying when I decided to change my life - I used to be a shopaholic impulse buyer to my core. When I stopped buying these things, changed my money habits, and increased my income - I changed my financial future and my life. Who knew? #deinfluencing #shopaholic #impulsebuyer #buyersremorsemuch ♬ original sound - Christina
Deinfluensing imaza za cilj borbu protiv te nezasite žudnje za materijalnim stvarima, koje obično podstiču internet influenseri i trendovi. Sada korisnici istupaju sa drugom namerom, shvativši da vam ne treba dvanaest maskara ili petnaest različitih majica u istoj boji.
U suštini, uklanjanje uticaja je odbacivanje čitave jedne kulture, u kojoj je dobro poznato da čak ni oni
koji vas ubeđuju da je nešto dobro, ne veruju u to. Potrošačima je postalo dosta ''savršenih života influensera'', za koje se kasnije ispostavi da se vode ozbiljne bitke, i iza pojedinih savršenih osmeha- mračna stanja i ne tako srećni i zadovoljni životi, koje pokušavaju da se ''prodaju''.
Foto: Shutterstock
Novi trend kao da skida sve lažne slojeve konzumističkog društva, a pokazuje da je lepota u tome da cenite ono što već imatre, umesto da beskrajno tražite nešto što vas verovatno neće ispuniti, ili će sreća biti kratkog roka.
BONUS VIDEO:
Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU