Београдско предузеће "Градска чистоћа" у мају 2020. године је набавило за раднике 12 електричних скутера, међутим, амерички поштари имали су их још 1915 (премда нису били електрични, већ са мотором).
Оно што је данас поново "хит" и врло згодно превозно средство, већ је једном имало своје "златне тренутке".
Један од првих "аутопеда", увезен из САД возила је још 1916. лејди Флоренс Норман, "боркиња" за женска права, и њиме је ишла на посао у своју канцеларију у Лондону. Скутер је био рођендански поклон супруга, новинара и либералног политичара сер Хенрија Нормана. Ишао је на бензин, а постојао је и акумулатор.
Прочитајте још: ПУТОВАЊА СУ КЉУЧ СРЕЋЕ: Више усрећују од дана венчања
.Иначе, тротинети су познати већ 200 година као играчке за децу, али моторизовани скутери настали су "тек" пре 105 година. Међу првима су ова чуда технике, које је производила фирма "Круппс" у Немачкој и САД, тестирала америчка поштанска служба, као средство брзог транспорта за своју посебну доставну службу.
Прве тротинете тестирали су поштари.
Уследили су и други: "АБЦ Моторсајклс" је произвео модел са брзином до 24 км/х, а компанија "Глостер Еркрафт" је представила два модела 1919. и 1920. године, а који су рекламирани као "аутомобил на два точка".
Рекламирали су их као "ауто на два точка".
Неки од ових раних дизајна скутера били су нестабилни, неудобни и тешки за руковање. Затим су, 1920-их, постепено уведена усавршавања, укључујући ефикасна светла и кочнице, зупчанике и штитнике за ноге.
Прочитајте још: Путујемо као наши родитељи: Туризам се вратио на ниво од пре 30 година
Током 1930-их, скутери су представљени на новом тржишту као идеалан начин транспорта у великим и пространим војним базама. Међутим, права ера скутера наступила је тек после рата, због рационализације потрошње горива. Касније су добили седишта, па неки више и не личе на првобитне тротинете... А онда су стигли и електрични скутери. Свуда, па и код нас.
Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ