Произвођач трактора Феручио Lамборгини је 1963. године решио да свету подари супераутомобил који неће имати мана
Шта да урадите ако нисте задовољни својим "фераријем" (а и то је могуће у овој причи са Апенина) који је сан милиона људи на планети откако се појавио на друмовима ?
Направите свој супераутомобил!
Изгледа немогуће, невероватно,тешко оствариво и за гигантске ауто компаније акамоли за појединца.Уколико се не зовете Феручио Ламборгини.
Прочитајте још: Аутомобил који није на продају и НЕМА ЦЕНУ: Има их само 4 на свету, а онда се зачуло РЕЖАЊЕ "ЉУТЕ МАШИНЕ" (ФОТО)
Прича почиње у северној Италији педесетих година прошлог века.Феручио Ламборгини, који је у Другом светском рату кадио као механичар у авијацији, почео је да скупља остатке војне опреме и да прави, под именом "Ламборгини" тракторе.Већ почетком педесетих његова компанија постаје највећи произвошач трактиора у Италији али и опреме за клима уређаје, инсталацију гаса.
Феручио је тада купио и неколико аутомобила из својих снова. Међу њима и највећу звезду тадашњег суперспортског сазвежђа .-"ферари 250 ГТ"!
После првих неколико вожњи Ламборгини се пожалио на квачило механичарима у фабрици "Ферарија". Они су нешто прочепркали и вратили моћни болид власнику.
Нова тест вожња и Феручио је огорчен одјурио право до оснивача, власника и неприкосновеног газде Енца ферарија !
- Не ваља квачило? Иди и вози тракторе јер очигледно не знаш да возио аутомобиле - "испратио" је Енцо Ферари незадовољну муштерију и пре него што је испио еспресо.
Љут као рис ламборгини је отишао у своју фабрику трактора одлучивши д аи "Енцу и свету покаже како се заиста праве суспер-аутомобили".Довео је талентованог механичара Ђота Бизаринија и решио да направи аутомобил с мотором од 12 цилиндара (В12)...
Нова , љута машина развијала је 350 КС и "спакована" је у аутомобил који је дизајнирао Франко скаљоне.
Као прототип модел је са ознаком "350ГТ" представљен на салону у Торину 1963. а већ следеће године продато је невероватних 130 примерака! Како је рођен под хороскопским знаком бика Феручио за заштитни знак "Ламборгинија" узима бика.
После "350 ГТ" уследио је "400ГТ" и захваљујући сјајној продаји "Ламборгини" је дошао у прилику да направи први супераутомобил!
Те 1965. године, на Салону аутомобила у Торину, презентацију новог модела водио је лично Феручио! Аутомобил је назван "миура" према познатом шпанском тренеру бикова за борбу Дон Едуарду Миури.
Легенда о "Ламборгинију" је рођена. Уследили су модели "ислеро","еспадо","јарама" "каунтач","урако", "дијабло","мурсиелаго"...
Компанија "ламборгини" данас је у власништву немачког "Аудија" који је део "Фолксваген групе".И даље се налази у малом италијанском селу "Свете АСгате Болоњеске".
Феручио Ламборгини је умро 1993. године али је легенда о њему и пркосном одговору Енцу Ферарију и даље једна од најомиљенијих прича у овом делу Италије.
Фото:Промо