Невероватан успех јој је одвео право у понор
Млада дама несвакидашње лепоте Ђија Каранђи била је први супермодел који је свет икада упознао. Била је тек пунолетна када је освојила сам модни врх. Појавила се на свим насловницама најпрестиђнијих часописа, а годишње је зарађивала око 100. 000 долара годишње. Међутим. сав тај сјај и вртоглави успег гурнуо је понор зависности, а њен живот из бајке се претворио у трагедију и завршио у 26. години.
Одрастала је у радничкој класи у Филаделфији, а родитељи су јој се развели 1971. Ђија је остала да живи са оцем, док су њена два старија брата отишла са мајком.
Како је као тинејџерка била део групе обожавалаца Дејвида Боувија, није пропуштала његове концерте, а поред тога је усвојила и препонатљиво андрогино одевање. Управо ју је локални фотограф приметио, док је ђускала уз омиљење хитове, тако је почела са се појављује у реклама и новинама, пре него што је са 17 година отишла у Њујорк.
Њена лепота биа је контраст за којим је модна индустрија жудела током те ере у мору плавокосих, плавооких, лепих жена, Ђија је била дивља и није носила шминку.
Међутим, тако различита и своја, убрзо је потписала уговор са чувеним модним агентом Вилхелмином Купер, која јој је постала као мајка. Потом су је приметили и велики модни брендови, који су почели да се отимају око ње. А глумила у култном музичком споту Блодие за хит из 1980. „Атомиц“.
- Манекенка мора да ствара расположење. „Морате пазити да се не заглавите у расположењу – емоције имају трендове баш као и мода. Ја постајем оно што ваше око жели да види. То је мој посао - рекла је манекенка својевремно о свом таленту.
Упркос томе што је имала везе с мушкарцима, Ђија је била једна од првих манекенки које су биле отворено геј. Они који су са њом радили рекли су да није неуобичајено да се заљуби у манекенке са којима је снимала едиторијале.
Прочитајте још: "Била је нестварна лепотица": Јелена Карлеуша показала на кога личе Атина и Ника (ФОТО)
Познато је да се рано окренула рекреативној употреби дрога. Као тинејџерка, конзумирала је марихуану и кокаин. А употреба дроге се само повећавала што је постајала све успешнија! И то није уопште скривала, напротив. Лудо се проводила са другим звездама култном "Студију 54".
Како је била врло својеглава, за њу не би било уопште чудно да оде са снимања, ако није добро рсположена тог дана или јој се не свиђа фррзура.
После смрти менторе Вилхелмине 1980. година, Ђија није могла да се избори са тугом, и полако је почела да испушта конце из руку. Већ је била на хероину, а њена зависност се претварала у прави пакао.
Током снимања за Вогуе, Каранђи је побегла кроз прозор. Часопис јој је дао другу шансу, али слике су окриле трагове убода иглом по манекенкиним рукама. Наредне године је ухапшена због вожње под дејством наркотика.
- У мају те године, 21-годишња Каранђи је морала на операцију шаке, јер је „толико пута себи убризгала ињекцију на исто место да је постојао отворени инфицирани тунел који је водио у њену вену - документовао је њен каснији биограф Стивен Фрид.
Трагови на рукама од дрогирања су били све очигледнији. За своју последњу Цосмо насловницу почетком 1982. године, модни фотограф Скавуло прикрио је трагове на Ђијиним рукама тако што јој је рекао да их стави иза леђа. Манекенка је, такође, тада и накривила лице, како би прикрила надувеност.
До краја те године, Каранђи је постала толико нестабилна да нико више није желео да ради са њом. Напустила је Њујорк и отишла да живи с мајком у Филдефији.
У јесен 1986. Ђија је хоспитализована. Крвни тестови су показали да пати од компликација повезаних са АИДС-ом.Спавала је напољу на киши, била је тешко претучена и силована. Умрла је 26. новембра исте године.
БОНУС ВИДЕО:
Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ