Имали су га Стив Меквин,Брижит Бардо,Џорџ Бест, Тони Кертис.Енцо Ферари је рекао да је то најлепши аутомобил икада направљен
Када се 15. марта 1961. појавио на Салону аутомобила у Женеви, „јагуар е тајп“ је екпресно освојио планету! Гомиле су се тискале око штанда „Јагуара“, а конкуренција се хватала за главу! Ипак, легендарни Енцо Ферари је џентлменски признао да он „никада није видео лепши аутомобил и да је вероватно најлепши на свету који је икада направљен!
Прочитајте још: "Астон Мартин ДБ5" омиљени Бондов ауто, а на аукцији је продат за невероватну суму (Фото/Видео)
Уследио је прави бум на тржишту. Правиле су се листе чекања, фабрика је радила непрестано, а они који су се домогли овог аутомобила међу првима били су сматрани срећницима као да су добили на државној лутрији. Славне личности су се утркивале ко ће пре да се слика у овом моделу, ко ће га први имати. Листа познатих који су имали среће да се докопају неког примерка била је подугачка. Остало је забележено да су били омиљени аутомобили Стива Меквина, Брижит Бардо, несташног дечака енглеског фудбала Џорџа Беста, Тонија Кертиса, Роја Орбинсона…
Сматрали су га за најсексепилнији аутомобил на свету, доспео је у многе филмове па чак и у поставку Музеја модерне уметности у Њујорку где се и данас налази! Енглези га и дан данас обожавају и сматрају да је уз Битлсе и мини сукњу обележио шездесете.
„Јагуар е тајп“ не само да је изгледао савршено већ је и са ценом од 2.000 фунти у Британији и око 4.300 долара у САД коштао само као делић тадашњих супер-аутомобила. Ради поређења: сада би у Америци коштао око 43.000 долара што је у поређењу са ценама модерних аутомобила, не само супераутомобила, несхватљиво мало.
Прочитајте још: "Ролс-Ројс" пише историју
„Јагуар е тајп“ је недавно и званично проглашен за најлепши британски аутомобил. Аутомобил је, када се појавио, померио стандарде спортских аутомобила и то не само ценом. Нудио је комфор, врхунску технологију и до тада невиђен, смео дизајн.
Аутомобил се правио у фабрици у Ковентрију. Укупно је испоручено 72.520 примерака од којих је 83 одсто извезено. Највише у САД где је завршило 43.765 комада.
Перферктно извајано "тело“ аутомобила заслуга је Малкома Сајера. Под хаубом је смештен мотор из модела „Јагуара“ који је тријумфовао на Ле Ману. Имао је 3,8 литара радне запремине и 265 КС. Уз обртни момент који је износио фантастичних 325 нм имао је максималну брзину од 241 километар на час! До стотке је стизао за 6,4 секунде. Три године касније добио је мотор од 4,2 литре са истим бројем КС, али већим обртним моментом – 384 нм, што је значајно унапредило динамику вожње која је и до тада била феноменална. Овај легендарни модел, који и данас учествује у многим тркама олдтајмера и има бројне клубове и обожаваоце, производио се у разним верзијама до 1974. године!
ТЕХНИЧКИ ПОДАЦИ
- Дужина: 4,453 -4.685 мм
- Ширина: 1.657 мм
- Висина: 1.222 мм
- Маса: 1.256 кг
- Мотор: 3,8 литара
- Број цилиндара: 6 у линији
- Макисмална снага: 265 КС
- Обртни момент: 325 нм
- 0-100 км/ч: 6,4 сек.
- Максимална брзина: 241 км/чФото:Промо