Или како је трећи француски колонијелни гувернер Луизијане добио ту част да по њему назову легендарне аутомобиле
Када се каже "Кадилак" сви одмах помислимо на луксузне аутомобиле који нам стижу из САД! Они су оличење престижа, гламура, амерички пандан "Ролс-Ројсу"!
Лимузине које смо најчешће виђали у холивудским филмовима почевши од оних из времена прохибиције, до "Златног доба", или оних везаних за причу о "кадилаку којег је мајци поклонио Елвис".
А да ли знате како је "Кадилак" добио име?
Веровали или не по трећем француском колонијалном гувернеру Луизијане, државе коју су прагматични Амери, баш као и Аљаску од Руса, купили од Француза!
Прочитајте још: Италијани су га звали "фиат 126", Пољаци "малух", а ми - пеглица! (ФОТО)
Његово име било је Антоан де ла Мотх сир од Кадилака. Рођен је 5. марта 1658. године у Француској, у којој је и умро 16. октобра 1730. Био је пустолов, авантуриста светског гласа. Истраживао је области "Нове Француске", по Канади, Луизијани, Мексичком заливу.
Био је трапер, произвођач алкохола,трговац. Имао је снажан политички утицај у колонијама па је једно време био и комадант Форт де Бода у Мичигену. Али, 1971. године оснива "Форт Пончтреин ду Детроит", дакле оснива данашњи Детроит.
Овај град је постао престоница аутомобилске индустрије САД почетком 20. века и када се оснива компанија на челу са Хенријем Мартином Лејландом (памтите "Лејланд" аутобусе на београдским улицама?) она добија име "Кадилак" 1902. године.
Први аутомобил који је направљен, "кадилак ранабаут" из 1903. показао је да ће се компанија посветити луксузним возилима. Први модел, био је како се у то време говорило, "кочија без коња" и имала је 10 КС које је добијала из једноцилиндричног мотора од 1.609 кубика који је развио лично Хенри Мартин Лејланд. Овај мотор имао је надимак "Мали Херкулес".
Прочитајте још: Да ли су ваши ЉУБИМЦИ БЕЗБЕДНИ док их превозите у колима?
"Кочија" је имала два седишта. У возило, са додатком "степеника" могло је да се улази спреда, јер су тада улице биле блатњаве па је идеја била јако практична. За Ауто салон у Њујорку те године била су направљена три модела и сва три су продата, а примљено је још 2.286 наруџбина уз депозит од 10 долара. Цена је била 750 долара за класична ауто, а још 100 долара се додавало ако сте желели да имате "степеник" за улазак спреда.
Кадилак је од тада до данас постао синоним за престижна, веома луксузна и поуздана возила са моћним моторима. Свакако једно од најчувенијих имена ауто-уиндустрије.
Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈБУКУ