DIGITALNA transformacija je proces koji temeljno menja sve oblasti, uključujući i poslovne aktivnosti. Digitalna transformacija, između ostalog, utiče i na način na koji organizacije upravljaju ljudskim resursima, odnosno zaposlenima, koji predstavljaju najvredniji resurs svake kompanije.
Jedan od najvećih izazova je prilagođavanje zaposlenih novim tehnologijama i zahtevima tržišta rada. Znanje i veštine koje su nekada bile dovoljne za obavljanje određenih poslova, danas su zastarele ili nedovoljne. Zato je potrebno stalno učenje i usavršavanje. To zahteva i promenu načina obrazovanja i razvoja zaposlenih, koji se sve više oslanjaju na digitalne metode koje omogućavaju fleksibilnije, interaktivnije i personalizovano učenje.
Drugi izazov je privlačenje i zadržavanje talenata u uslovima globalne konkurencije i promenljivih očekivanja zaposlenih. Digitalna transformacija je otvorila nove mogućnosti za zapošljavanje i saradnju sa ljudima iz različitih delova sveta, koji imaju različita znanja, iskustva i kulturu. To zahteva i promenu načina selekcije i regrutacije kandidata, koji se sve više oslanjaju na digitalne alate.
Takođe, promenjena su i očekivanja zaposlenih, koji traže veću autonomiju, fleksibilnost, saradnju, inovacije i priznanje za svoj rad.
Treba pomenuti i da je digitalizacija HR-a posebno bitna u velikim korporacijama, naročito onima koje posluju regionalno ili na svetskom planu, budući da su njihove operacije zahtevnije, obimnije i kompleksnije.
Digitalizacija HR-a bila je i jedna od tema nedavno završenog HR Week-a, najveće online konferencije u ovoj oblasti, koja je okupila oko 10.000 učesnika iz 50 zemalja. Tokom konferencije prikazane su i uspešne prakse u oblasti digitalizacije u domenu ljudskih resursa. Svoja ostvarenja u toj oblasti predstavila je i naša kompanija NIS, koja je učinila krupne korake u digitalnoj transformaciji HR-a.
Kako su naveli predstavnici ove kompanije, jedna od najvažnijih digitalnih novina je i Digitalni HR Asistent – Chatbot. Na ovaj način zaposleni od digitalnog asistenta dobijaju odgovore na često postavljana HR pitanja, objašnjenja o pravima i beneficijama, uz praktično pojašnjenje procedura. Sa druge strane, zaposleni u HR sektoru na ovaj način su oslobođeni repetativnih poslova i mogu da se fokusiraju na strateška pitanja. Takođe, na ovaj način, kako navode u NIS-u, povećava se zadovoljstvo zaposlenih i unapređuje komunikacija sa njima, jer je Chatbot uvek “raspoložen” da odgovori na sva pitanja.
U NIS-u navode da veliki značaj pridaju komunikaciji sa zaposlenima, pa je razvijena i mPortal aplikacija, koja služi za informisanje svih zaposlenih, a od posebnog je značaja za one koji radno vreme provode na terenu, van kancelarija. Ova aplikacija pruža mogućnost svim zaposlenima da na mobilnom telefonu imaju sve potrebne informacije.
Takođe, u NIS-u je razvijena i aplikacija “Uspeh na delu” čiji je cilj povezivanje posvećenosti i motivacije zaposlenih sa ciljevima kompanije. Putem ove aplikacije, kako navode u NIS-u, omogućeno je i nagrađivanje zaposlenih u skladu sa njihovim doprinosom ciljevima kompanije.