ДИГИТАЛНА трансформација је процес који темељно мења све области, укључујући и пословне активности. Дигитална трансформација, између осталог, утиче и на начин на који организације управљају људским ресурсима, односно запосленима, који представљају највреднији ресурс сваке компаније.
Један од највећих изазова је прилагођавање запослених новим технологијама и захтевима тржишта рада. Знање и вештине које су некада биле довољне за обављање одређених послова, данас су застареле или недовољне. Зато је потребно стално учење и усавршавање. То захтева и промену начина образовања и развоја запослених, који се све више ослањају на дигиталне методе које омогућавају флексибилније, интерактивније и персонализовано учење.
Други изазов је привлачење и задржавање талената у условима глобалне конкуренције и променљивих очекивања запослених. Дигитална трансформација је отворила нове могућности за запошљавање и сарадњу са људима из различитих делова света, који имају различита знања, искуства и културу. То захтева и промену начина селекције и регрутације кандидата, који се све више ослањају на дигиталне алате.
Такође, промењена су и очекивања запослених, који траже већу аутономију, флексибилност, сарадњу, иновације и признање за свој рад.
Треба поменути и да је дигитализација ХР-а посебно битна у великим корпорацијама, нарочито онима које послују регионално или на светском плану, будући да су њихове операције захтевније, обимније и комплексније.
Дигитализација ХР-а била је и једна од тема недавно завршеног ХР Wеек-а, највеће онлине конференције у овој области, која је окупила око 10.000 учесника из 50 земаља. Током конференције приказане су и успешне праксе у области дигитализације у домену људских ресурса. Своја остварења у тој области представила је и наша компанија НИС, која је учинила крупне кораке у дигиталној трансформацији ХР-а.
Како су навели представници ове компаније, једна од најважнијих дигиталних новина је и Дигитални ХР Асистент – Цхатбот. На овај начин запослени од дигиталног асистента добијају одговоре на често постављана ХР питања, објашњења о правима и бенефицијама, уз практично појашњење процедура. Са друге стране, запослени у ХР сектору на овај начин су ослобођени репетативних послова и могу да се фокусирају на стратешка питања. Такође, на овај начин, како наводе у НИС-у, повећава се задовољство запослених и унапређује комуникација са њима, јер је Цхатбот увек “расположен” да одговори на сва питања.
У НИС-у наводе да велики значај придају комуникацији са запосленима, па је развијена и мПортал апликација, која служи за информисање свих запослених, а од посебног је значаја за оне који радно време проводе на терену, ван канцеларија. Ова апликација пружа могућност свим запосленима да на мобилном телефону имају све потребне информације.
Такође, у НИС-у је развијена и апликација “Успех на делу” чији је циљ повезивање посвећености и мотивације запослених са циљевима компаније. Путем ове апликације, како наводе у НИС-у, омогућено је и награђивање запослених у складу са њиховим доприносом циљевима компаније.