Šta se dešava kada kontrolni punkt spoji 50 traka u 20
Saobraćaj posle praznika obično je užasan. Ali jedan događaj u Kini od pre par godina, nadmašio je sve gužve u saobraćaju Naime, tada je Kina možda upravo pretvorila najgoru noćnu moru svakog vozača u stvarnost dok su stotine miliona ljudi krenuli kući na kraju Zlatne nedelje, nacionalnog praznika koji traje nedelju dana.
Pročitajte još: Zabeležen porast prodaje KAMPERA: Ekološki saveti kako da se upustite u ovakve turističke avanture
Hiljade vozača našlo se nasukano na nečemu što odozgo izgleda kao parking sa 50 traka na autoputu G4 Peking-Hongkong-Makao, jednom od najprometnijih puteva u zemlji. Neki su ovu saobraćajnu gužvu nazvali „karpokalipsom“, dok su je drugi nazvali „karmagedonom“ .
Iako je maglovito vreme možda igralo ulogu, pravi krivac bio je novi kontrolni punkt koji je primoravao saobraćaj da se spoji iz 50 traka u samo 20 traka. To je izazvalo gužvu neviđenih razmera o kojoj je pisao ceo svet.
Kini inače nisu nepoznate ove saobraćajne gužve, posebno na nacionalnim autoputevima. Godine 2010, zastoj koji se protezao više od 74 milje na potezu između Autonomne regije "Unutrašnja Mongolija" i Pekinga ostavio je vozače bez mogućnosti da se pomere čak 12 dana! Zamislite da se 12 dana nađete zarobljeni na autoputu bez mogućnosti ni da krenete dalje ni da se vratite. Tada je krivica pala na sve, na vlasti, na graditelje puteva do pokvarenih automobila.
LJudi su igrali karte da bi ubili vreme dok su obližnji prodavci iskoristili priliku da prodaju hranu i vodu po najvišim cenama zarobljenim vozačima. Godine 2012, odluka vlade da odobri besplatno putovanje putevima tokom istog državnog praznika pretvorila je 24 autoputa u 16 provincija u ogroman zastoj sa više od 85 miliona ljudi zaglavljenih u svojim automobilima.
Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU