Творци реклама за сатове су отишли корак даље и укључили психологију у сваки детаљ
Без обзира на марку сата, аутора рекламе или плаката, модела часовника, сви ће вам показати исто – 10 часова и 10 минута.
Два експеримента спроведена 2017. организована су у намери да се открије шта је то тако специфично у 10 сати и 10 минута, па је управо овај тајминг постао „дифолт“ опција за све оглашиваче сатова у свету.
Прочитајте још: Зашто су опасне повишене масноће у крви? Корак од инфаркта и можданог удара
У првом експерименту, истраживачи су тестирали хипотезу да ће сат који показује 10 сати и 10 минута изазивати пријатне доживљаје, па самим тим и повећати вероватноћу куповине у односу на сат који рецимо показује 11 сати и 30 минута или 8 часова и 20 минута.
Прочитајте још: "Знам ја Србе у душу, мене су нашли...": Милутин добио ПРАЗНУ КОВЕРТУ на венчању, сви причају о ономе што је потом урадио
Они су, такође, очекивали како ће казаљке које показују 8 сати и 20 минута имати супротан ефекат, односно изазивати неугодне доживљаје и смањивати вероватноћу куповине.
Потврђено је како је 10 сати и 10 минута заиста повезано са угодним доживљајем и намером куповине
У другом експерименту настојали су да провере да одређени положаји казаљки сата заиста изазивају одговарајуће емоције.
Фото: Пиксабеј
Добијени резултати потврђују већину постављених хипотеза. Потврђено је како је 10 сати и 10 минута заиста повезано са угодним доживљајем и намером куповине, јер испитанике подсећа на срећног смајлија.
С друге стране, положај 8 сати и 20 минута подсећа испитаника на тужног смајлија, али не доводи до непријатног доживљаја и смањења вероватноће куповине као што је претпостављено.
Испитаницима су биле приказане и серије фотографија од 20 различитих сатова с истим белим позадинама случајним редоследом.
Водили су бригу о томе да испитаници буду наивни, односно да приликом процена свиђања и вероватноће куповине сата не буду свесни положаја казаљки и њиховог могућег утицаја, што су накнадно и проверили анкетним упитником.
БОНУС ВИДЕО: