Oglas
Oglas
· · Коментари: 1
КАПИТАЛИЗАМ

Замке супермаркета: Откривамо вам како су вас тимови психолога натерали да трошите више! Знају чак и да волите број 12-0752

Поделићемо са вама чиме се продавци служе како би вас навели да оставите више новца.

1627211879_shopping-2411667_1920.jpg
Фото: Пиксабеј
Oglas

Када крећете у продавницу, углавном нисте свесни сложеног механизма у који упадате, а чији је циљ да вас натера да купите што више производа и оставите новац који нисте имали на уму да потрошите када сте се упутили у набавку.

Прочитајте још: Зашто се каже да нешто кошта као светог Петра кајгана?

Откривамо вам пет трикова којима се продавци служе.

Десноруки у замци

Вероватно сте приметили да се у продавницама, производи који се најчешће купују (хлеб, месо, млечни производи), увек налазе надохват руке. Оно што ипак нисте приметили, је то да су ти производи постављени тако да вас натерају да кроз продавницу идете у смеру супротном од казаљке на сату. 

Будући да је 90% људи на свету десноруко, лакше им је да узимају производе, јер им је та рука увек ближа полицама.

Поред тога, фрижидер са млечним производима ћете увек наћи у најудаљенијем левом углу продавнице. Објашњење лежи у чињеници да се млечни производи налазе на готово свим списковима за продавницу, па ће вас овај систем натерати да прођете целу продавницу (и потенцијално купите још нешто).

Позиционирање производа

Психолози пажљиво осмишљавају распоред робе у продавницама и ништа не препуштају случају.

Предузећа обично плаћају поприличне суме новца да би њихов производд био изложен на крајевима полица, а та места се користе и за робу на снижењу.

Такође, утврђено је да ствари које се налазе у близини касе, на излазу из  продавнице, људи најхировитије убацују у корпу.

Најскупље ствари се налазе у висини очију одрасле особе, а шарене грицкалице и бомбоне у висини очију малишана.

Фото: Пиксабеј

Рок трајања

У неким државама, месо запаковано под надзором државних инспектора, са налепницама са роком трајања, супермаркети не смеју да мењају, али, уколико продавнице распакују месо, уситне комаде и поново их запакују, на новим паковањима могу да ставе нову налепницу, са новим роком трајања.

Као у коцкарници

Супермаркети ретко имају прозоре, а излози су углавном облепљени рекламама. Поред тога, у радњи никад нећете видети часовник. Без свести о спољашњем свету, муштерије често изгубе свест о времену проведеном у супермаркету.

Још један трик користе да бисте што дуже остали у радњи. Мале подне плочице. Клопарање колица вас тера да помислите да се крећете пребрзо и већина људи ће у неком тренутку успорити.

Све се врти око банана

Након опсежних истраживања, утврђено је коју боју банана људи највише воле. У питању је боја 12-0752, под називом "боја љутића". У неким радњама чак имају и картоне са палетом боја како би у сваком тренутку имали изложене банане у боју 12-0752. Специјалне сијалице које се налазе изнад одељка са воћем, такође дају утисак жућих банана.

Воће и поврће у радњама је често попрскано водом. То је због тога да би нам се учинило да су намирнице свежије него што заправо јесу. Поред тога, воће и поврће натопљено водом, је уједно и теже, што значи више новца за продавницу.

Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ 

Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Пошаљи коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.
Oglas