Поделићемо са вама чиме се продавци служе како би вас навели да оставите више новца.
Када крећете у продавницу, углавном нисте свесни сложеног механизма у који упадате, а чији је циљ да вас натера да купите што више производа и оставите новац који нисте имали на уму да потрошите када сте се упутили у набавку.
Прочитајте још: Зашто се каже да нешто кошта као светог Петра кајгана?
Откривамо вам пет трикова којима се продавци служе.
Десноруки у замци
Вероватно сте приметили да се у продавницама, производи који се најчешће купују (хлеб, месо, млечни производи), увек налазе надохват руке. Оно што ипак нисте приметили, је то да су ти производи постављени тако да вас натерају да кроз продавницу идете у смеру супротном од казаљке на сату.
Будући да је 90% људи на свету десноруко, лакше им је да узимају производе, јер им је та рука увек ближа полицама.
Поред тога, фрижидер са млечним производима ћете увек наћи у најудаљенијем левом углу продавнице. Објашњење лежи у чињеници да се млечни производи налазе на готово свим списковима за продавницу, па ће вас овај систем натерати да прођете целу продавницу (и потенцијално купите још нешто).
Позиционирање производа
Психолози пажљиво осмишљавају распоред робе у продавницама и ништа не препуштају случају.
Предузећа обично плаћају поприличне суме новца да би њихов производд био изложен на крајевима полица, а та места се користе и за робу на снижењу.
Такође, утврђено је да ствари које се налазе у близини касе, на излазу из продавнице, људи најхировитије убацују у корпу.
Најскупље ствари се налазе у висини очију одрасле особе, а шарене грицкалице и бомбоне у висини очију малишана.
Фото: Пиксабеј
Рок трајања
У неким државама, месо запаковано под надзором државних инспектора, са налепницама са роком трајања, супермаркети не смеју да мењају, али, уколико продавнице распакују месо, уситне комаде и поново их запакују, на новим паковањима могу да ставе нову налепницу, са новим роком трајања.
Као у коцкарници
Супермаркети ретко имају прозоре, а излози су углавном облепљени рекламама. Поред тога, у радњи никад нећете видети часовник. Без свести о спољашњем свету, муштерије често изгубе свест о времену проведеном у супермаркету.
Још један трик користе да бисте што дуже остали у радњи. Мале подне плочице. Клопарање колица вас тера да помислите да се крећете пребрзо и већина људи ће у неком тренутку успорити.
Све се врти око банана
Након опсежних истраживања, утврђено је коју боју банана људи највише воле. У питању је боја 12-0752, под називом "боја љутића". У неким радњама чак имају и картоне са палетом боја како би у сваком тренутку имали изложене банане у боју 12-0752. Специјалне сијалице које се налазе изнад одељка са воћем, такође дају утисак жућих банана.
Воће и поврће у радњама је често попрскано водом. То је због тога да би нам се учинило да су намирнице свежије него што заправо јесу. Поред тога, воће и поврће натопљено водом, је уједно и теже, што значи више новца за продавницу.
Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ