Podelićemo sa vama čime se prodavci služe kako bi vas naveli da ostavite više novca.
Kada krećete u prodavnicu, uglavnom niste svesni složenog mehanizma u koji upadate, a čiji je cilj da vas natera da kupite što više proizvoda i ostavite novac koji niste imali na umu da potrošite kada ste se uputili u nabavku.
Pročitajte još: Zašto se kaže da nešto košta kao svetog Petra kajgana?
Otkrivamo vam pet trikova kojima se prodavci služe.
Desnoruki u zamci
Verovatno ste primetili da se u prodavnicama, proizvodi koji se najčešće kupuju (hleb, meso, mlečni proizvodi), uvek nalaze nadohvat ruke. Ono što ipak niste primetili, je to da su ti proizvodi postavljeni tako da vas nateraju da kroz prodavnicu idete u smeru suprotnom od kazaljke na satu.
Budući da je 90% ljudi na svetu desnoruko, lakše im je da uzimaju proizvode, jer im je ta ruka uvek bliža policama.
Pored toga, frižider sa mlečnim proizvodima ćete uvek naći u najudaljenijem levom uglu prodavnice. Objašnjenje leži u činjenici da se mlečni proizvodi nalaze na gotovo svim spiskovima za prodavnicu, pa će vas ovaj sistem naterati da prođete celu prodavnicu (i potencijalno kupite još nešto).
Pozicioniranje proizvoda
Psiholozi pažljivo osmišljavaju raspored robe u prodavnicama i ništa ne prepuštaju slučaju.
Preduzeća obično plaćaju poprilične sume novca da bi njihov proizvodd bio izložen na krajevima polica, a ta mesta se koriste i za robu na sniženju.
Takođe, utvrđeno je da stvari koje se nalaze u blizini kase, na izlazu iz prodavnice, ljudi najhirovitije ubacuju u korpu.
Najskuplje stvari se nalaze u visini očiju odrasle osobe, a šarene grickalice i bombone u visini očiju mališana.
Foto: Piksabej
Rok trajanja
U nekim državama, meso zapakovano pod nadzorom državnih inspektora, sa nalepnicama sa rokom trajanja, supermarketi ne smeju da menjaju, ali, ukoliko prodavnice raspakuju meso, usitne komade i ponovo ih zapakuju, na novim pakovanjima mogu da stave novu nalepnicu, sa novim rokom trajanja.
Kao u kockarnici
Supermarketi retko imaju prozore, a izlozi su uglavnom oblepljeni reklamama. Pored toga, u radnji nikad nećete videti časovnik. Bez svesti o spoljašnjem svetu, mušterije često izgube svest o vremenu provedenom u supermarketu.
Još jedan trik koriste da biste što duže ostali u radnji. Male podne pločice. Kloparanje kolica vas tera da pomislite da se krećete prebrzo i većina ljudi će u nekom trenutku usporiti.
Sve se vrti oko banana
Nakon opsežnih istraživanja, utvrđeno je koju boju banana ljudi najviše vole. U pitanju je boja 12-0752, pod nazivom "boja ljutića". U nekim radnjama čak imaju i kartone sa paletom boja kako bi u svakom trenutku imali izložene banane u boju 12-0752. Specijalne sijalice koje se nalaze iznad odeljka sa voćem, takođe daju utisak žućih banana.
Voće i povrće u radnjama je često poprskano vodom. To je zbog toga da bi nam se učinilo da su namirnice svežije nego što zapravo jesu. Pored toga, voće i povrće natopljeno vodom, je ujedno i teže, što znači više novca za prodavnicu.
Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU