Популарност дечјих играчака је слична многим другим комерцијалним индустријама и мења се из године у годину, тако да они у врху листе најпродаванијих дођу и прођу.
Све то зависи од светских трендова и иновативности појединих локалних произвођача, а и од деце која заправо и бирају шта им се свиђа.
У мору тих заборављених играчака има и оних које превазилазе те оквире и постају глобално популарне и присутне деценијама уназад. Можда нису баш одушевиле децу из свих земаља света, али сва је вероватноћа да су чули за њих и да су многи родитељи као мали бирали баш њих. Без неког конкретног реда, о најпродаванијим играчкама прочитајте у наставку.
Прочитајте још: Колико смо зависни од МОБИЛНИХ ТЕЛЕФОНА: Истраживања кажу да је слична оној од цигарета
Јо-јо
Врло једноставно, а уједно и врло забавно и просто заразно, играње јо-јоом је нешто чему тешко одолевају деца, па и одрасли. Немогуће је проценити колико примера је произведено и продато, с обзиром на то да је јо-јо у оваквом или онаквом облику присутан већ скоро 2.500 година. Модерна комерцијализација десила се 1928. године у Калифорнији, када је отворена фабрика посвећена прављењу искључиво ове играчке.
Јо-јо је присутан већ скоро 2500 година.
Акционе фигурице
Најчувенији и најзаслужнији за бум акционих фигурица су чувени Џиајџојци или Џијаџојци (по имену војника Џи Ај Џо, односно фиктивног америчког ратног јунака) направљени током рата у Вијетнаму. Оригиналне верзије су биле скупље од копија, али су зато копије биле доступне на многим пијацама и тезгама широм света. Они су отворили врата за продају многих других акционих фигурица, попут Трансформерса, Хи-мена и других…
Прочитајте још: Колико су добре МАСКЕ ЗА СПАВАЊЕ: Много могу да помогну
Аутићи
И овде постоји безброј варијација на тему, где су најпознатији они произвођача Хот Wхеелс, са више од 4 милијарде продатих примерака. Аутићи су популарни широм света међу дечацима, без обзира на њихову боју коже и средину у којој живе, тако да се и многи очеви сећају својих најдражих четвороточкаша из детињства.
Фото: Пиксабеј
Хулахоп
Једноставни обручи направили су бум својом појавом крајем педесетих година прошлог века и у првом маху продати су у више од 100 милиона примерака. Продаја је касније опала, али се производ задржао до данас и познат је у разним крајевима света. Његова генијалност лежи у једноставности, па иако нису све девојчице опчињене њиме, и даље постоји релативно стабилна продаја на светском нивоу.
Хулахоп је продат у више од 100 милиона примерака.
Прочитајте још: Шта нам говоре СИМБОЛИ најчешћих привезака које волимо да носимо
ЛЕГО коцкице
Данске коцкице такође су нешто универзално, за шта знају сва деца, њихови родитељи, па и баке и деке. Ту су сетови са огромним бројем коцкица од којих можете правити нешто произвољно, лиценцирани производи из многих франшиза, аутомобили, роботи, мање-више шта год вам падне на памет – већ постоји у ЛЕГО варијанти. Процењује се да је компанија произвела више од 320 милијарди коцкица, а занимљиво је да су они уједно и највећи светски произвођач аутомобилских гума, све за потребе разних сетова и колекција.
Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ