Popularnost dečjih igračaka je slična mnogim drugim komercijalnim industrijama i menja se iz godine u godinu, tako da oni u vrhu liste najprodavanijih dođu i prođu.
Sve to zavisi od svetskih trendova i inovativnosti pojedinih lokalnih proizvođača, a i od dece koja zapravo i biraju šta im se sviđa.
U moru tih zaboravljenih igračaka ima i onih koje prevazilaze te okvire i postaju globalno popularne i prisutne decenijama unazad. Možda nisu baš oduševile decu iz svih zemalja sveta, ali sva je verovatnoća da su čuli za njih i da su mnogi roditelji kao mali birali baš njih. Bez nekog konkretnog reda, o najprodavanijim igračkama pročitajte u nastavku.
Pročitajte još: Koliko smo zavisni od MOBILNIH TELEFONA: Istraživanja kažu da je slična onoj od cigareta
Jo-jo
Vrlo jednostavno, a ujedno i vrlo zabavno i prosto zarazno, igranje jo-joom je nešto čemu teško odolevaju deca, pa i odrasli. Nemoguće je proceniti koliko primera je proizvedeno i prodato, s obzirom na to da je jo-jo u ovakvom ili onakvom obliku prisutan već skoro 2.500 godina. Moderna komercijalizacija desila se 1928. godine u Kaliforniji, kada je otvorena fabrika posvećena pravljenju isključivo ove igračke.
Jo-jo je prisutan već skoro 2500 godina.
Akcione figurice
Najčuveniji i najzaslužniji za bum akcionih figurica su čuveni Džiajdžojci ili Džijadžojci (po imenu vojnika Dži Aj Džo, odnosno fiktivnog američkog ratnog junaka) napravljeni tokom rata u Vijetnamu. Originalne verzije su bile skuplje od kopija, ali su zato kopije bile dostupne na mnogim pijacama i tezgama širom sveta. Oni su otvorili vrata za prodaju mnogih drugih akcionih figurica, poput Transformersa, Hi-mena i drugih…
Pročitajte još: Koliko su dobre MASKE ZA SPAVANJE: Mnogo mogu da pomognu
Autići
I ovde postoji bezbroj varijacija na temu, gde su najpoznatiji oni proizvođača Hot Wheels, sa više od 4 milijarde prodatih primeraka. Autići su popularni širom sveta među dečacima, bez obzira na njihovu boju kože i sredinu u kojoj žive, tako da se i mnogi očevi sećaju svojih najdražih četvorotočkaša iz detinjstva.
Foto: Piksabej
Hulahop
Jednostavni obruči napravili su bum svojom pojavom krajem pedesetih godina prošlog veka i u prvom mahu prodati su u više od 100 miliona primeraka. Prodaja je kasnije opala, ali se proizvod zadržao do danas i poznat je u raznim krajevima sveta. NJegova genijalnost leži u jednostavnosti, pa iako nisu sve devojčice opčinjene njime, i dalje postoji relativno stabilna prodaja na svetskom nivou.
Hulahop je prodat u više od 100 miliona primeraka.
Pročitajte još: Šta nam govore SIMBOLI najčešćih privezaka koje volimo da nosimo
LEGO kockice
Danske kockice takođe su nešto univerzalno, za šta znaju sva deca, njihovi roditelji, pa i bake i deke. Tu su setovi sa ogromnim brojem kockica od kojih možete praviti nešto proizvoljno, licencirani proizvodi iz mnogih franšiza, automobili, roboti, manje-više šta god vam padne na pamet – već postoji u LEGO varijanti. Procenjuje se da je kompanija proizvela više od 320 milijardi kockica, a zanimljivo je da su oni ujedno i najveći svetski proizvođač automobilskih guma, sve za potrebe raznih setova i kolekcija.
Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU