Статистика говори да током године од удара грома страда 10 особа.
Највише грмљавине има током маја, јуна, јула и августа – од пет до 10 дана, док грмљавине у Србији током јануара није било више од једне деценије. Шта онда радити у овом периоду како бисмо се заштитили?
Одговор на ово питање даје проф. др Владимир Ђурђевић са Физичког факултета.
Прочитајте још: ОПАСНОСТ! Студенти осмислили КОВИД ЖУРКЕ - ко први добије вирус осваја НАГРАДУ! Проговорила и АНДРИЈАНА!
Најважније је склонити се са отвореног простора, односно најбоље је ући у неки зидани објекат. Ако вам кућа или нека зграда није у близини, добро је остати у затвореном аутомобилу.
Не треба стајати поред електричних стубова ни дрвећа, ако баш немате где да се склоните - чучните
Полуотворени простори, попут надстрешница или аутобуских станица нису добар заклон од грома.
– Најбоље је пратити временску прогнозу и ако је за поподне најављено неко невреме, грмљавинске непогоде, у том случају не треба планирати активности које можемо да одложимо, тако да можемо да будеме сигурни, односно близу неког затвореног објекта или куће у којој можемо да се сакријемо – објашњава професор Ђурђевић.
Супротно раширеном веровању, сасвим је безбедно користити мобилни телефон док грми. Наравно, ако сте у затвореном простору. Међутим, требало би да се клоните фиксних телефона!
Гумена обућа се препоручује нарочито онима који раде на отвореном, у пољу на пример, јер она представља неки вид изолације. Тако да, уколико се и „деси нешто страшно“, како каже др Ђурђевић, последице ће бити мање.
Народне умотворине које се односе на грмљавину нису научно поткрепљене.
– Прича да гром не може да удари два пута на исто место није тачна, као ни прича да гром неће у коприве. Дешавало се да у року од двадесетак секунди гром неколико пута удари у исто место – напомиње професор Ђурђевић.
Важно је имати на уму да на отвореном нема апсолутно заштићеног места. Чак и када се налазите у окружењу високих објекта, може да се деси да гром удари у место које није највиша тачка.
ПРАТИТЕ НАС НА ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ