Грубост у комуникацији може да буде изузетно непријатна. Када је особа груба према вама, покушава да понизи и вређа, неким људима је тешко да кажу "не" и да изађу из ове ситуације.
Понекад у таквим околностима остајемо без текста, а следеће фразе могу помоћи да се изборите са грубошћу у комуникацији.
Ево шта треба да кажете особи која је груба:
1. "Хвала"
Једноставно "хвала" је моћна техника која насилнику показује да његове речи немају никаквог утицаја на вас. Обично кажемо "хвала" да бисмо показали захвалност некоме ко је учинио нешто позитивно за нас. Али одлучивањем да кажете "хвала" када вас неко увреди, показујете да видите право кроз особу, али његове речи нису достигле циљ.
Људи су обично непристојни јер желе реакцију од вас. Не дозволите им да то ураде. Реците "хвала" и наставите даље. Проширена верзија би могла бити "Хвала вам. Ценим ваше гледиште". Рекавши да цените њихово гледиште, показујете одређени ниво поштовања (можда нису навикли на то). Ово смањује њихову несигурност, омогућавајући зрелије и продуктивније разговорају.
2. "Разговор је завршен"
Није лако остати миран када је неко груб. Дакле, ако сте превише љути да бисте реаговали мирно, само реците да је овај разговор завршен. Љутња може довести до додатних емоција због којих ћете касније пожалити. Зато пре него што буде прекасно, изаберите бољу позицију и завршите разговор. Друга опција је "Не знам у чему је ваш проблем, али хајде да ово завршимо сада пре него што се ситуација погорша."
3. "Зашто мислите да је ово било неопходно, и да ли заиста очекујете да одговорим?"
Ова фраза ће поставити грубу особу на његово место, посебно ако се разговор одвија у друштву. Никада не треба да будете груби, а такав одговор ће помоћи свима око вас да виде да је особа прешла границу.
Такође ћете показати да нисте вољни да се спустите на његов ниво, али дајте му прилику да се извини и побољша. Ако ваш противник инсистира да одговорите на питање, можете рећи: "Па, данас није ваш срећан дан" и наставите да причате о нечем другом.
4. "Да ли сте покушавали да будете непристојни? Ако јесте, радите одличан посао!"
Такав одговор ће показати особи да је њено понашање прешло друштвене норме, а ви нисте срећни. А ево начина да смањите степен напетости - наставите са осмехом: "Знам да си боље васпитан." Чак и ако нисте сигурни у ово, увек постоји нада да ће се особа опаметити.
5. "Тако ми је жао што имаш лош дан"/"Јеси ли добро?"
Претпостављате да бес те особе потиче од сопственог стреса и осећања несреће и да то нема никакве везе са вама. Таква особа ће очекивати да ћете на грубост одговорити грубошћу, али овде постоји такав прекид у шаблону...
Понекад неосетљива особа заиста не разуме шта није у реду, и ако кажете нешто попут: " Знам да си узнемирен због нечега, али не желим да твоје расположење утиче на мене", омогућава им да увиде своју грешку.
6. "То је било непристојно! Не дозвољавам људима да тако разговарају са мном."
Једноставан одговор који јасно води до суштине конфронтације. Ако се осећате веома љуто због понашања друге особе, употребите ову фразу да бисте били сигурни да се не извуче. Овом изјавом показујете да цените себе довољно да се не бавите неким ко не поштује вас, ваша мишљења и осећања. Такође показујете да осећате право да покажете другима како треба да се понашају. Када дате ову изјаву, уверите се да се заиста осећате као тако јака особа. Ако особа настави да комуницира у истом духу, завршите разговор.
7. "Требало би да преиспиташ оно што си управо рекао."
Или можете користити фразу: " Требало би да преиспиташ начин на који разговараш са људима ."
Овај одговор захтева мало стрпљења и неконфликтног тона да би се створила атмосфера прихватања и разумевања. Овако сигнализирате да је особа рекла нешто што није сасвим тачно. Можда је то урадио у жару тренутка и још није схватио да би те речи могле изазвати иритацију. Фраза им може помоћи да паузирају и промене поруку својих речи. Понекад људе треба мало преусмерити.
(Сенса)
БОНУС ВИДЕО