Grubost u komunikaciji može da bude izuzetno neprijatna. Kada je osoba gruba prema vama, pokušava da ponizi i vređa, nekim ljudima je teško da kažu "ne" i da izađu iz ove situacije.
Ponekad u takvim okolnostima ostajemo bez teksta, a sledeće fraze mogu pomoći da se izborite sa grubošću u komunikaciji.
Evo šta treba da kažete osobi koja je gruba:
1. "Hvala"
Jednostavno "hvala" je moćna tehnika koja nasilniku pokazuje da njegove reči nemaju nikakvog uticaja na vas. Obično kažemo "hvala" da bismo pokazali zahvalnost nekome ko je učinio nešto pozitivno za nas. Ali odlučivanjem da kažete "hvala" kada vas neko uvredi, pokazujete da vidite pravo kroz osobu, ali njegove reči nisu dostigle cilj.
LJudi su obično nepristojni jer žele reakciju od vas. Ne dozvolite im da to urade. Recite "hvala" i nastavite dalje. Proširena verzija bi mogla biti "Hvala vam. Cenim vaše gledište". Rekavši da cenite njihovo gledište, pokazujete određeni nivo poštovanja (možda nisu navikli na to). Ovo smanjuje njihovu nesigurnost, omogućavajući zrelije i produktivnije razgovoraju.
2. "Razgovor je završen"
Nije lako ostati miran kada je neko grub. Dakle, ako ste previše ljuti da biste reagovali mirno, samo recite da je ovaj razgovor završen. LJutnja može dovesti do dodatnih emocija zbog kojih ćete kasnije požaliti. Zato pre nego što bude prekasno, izaberite bolju poziciju i završite razgovor. Druga opcija je "Ne znam u čemu je vaš problem, ali hajde da ovo završimo sada pre nego što se situacija pogorša."
3. "Zašto mislite da je ovo bilo neophodno, i da li zaista očekujete da odgovorim?"
Ova fraza će postaviti grubu osobu na njegovo mesto, posebno ako se razgovor odvija u društvu. Nikada ne treba da budete grubi, a takav odgovor će pomoći svima oko vas da vide da je osoba prešla granicu.
Takođe ćete pokazati da niste voljni da se spustite na njegov nivo, ali dajte mu priliku da se izvini i poboljša. Ako vaš protivnik insistira da odgovorite na pitanje, možete reći: "Pa, danas nije vaš srećan dan" i nastavite da pričate o nečem drugom.
4. "Da li ste pokušavali da budete nepristojni? Ako jeste, radite odličan posao!"
Takav odgovor će pokazati osobi da je njeno ponašanje prešlo društvene norme, a vi niste srećni. A evo načina da smanjite stepen napetosti - nastavite sa osmehom: "Znam da si bolje vaspitan." Čak i ako niste sigurni u ovo, uvek postoji nada da će se osoba opametiti.
5. "Tako mi je žao što imaš loš dan"/"Jesi li dobro?"
Pretpostavljate da bes te osobe potiče od sopstvenog stresa i osećanja nesreće i da to nema nikakve veze sa vama. Takva osoba će očekivati da ćete na grubost odgovoriti grubošću, ali ovde postoji takav prekid u šablonu...
Ponekad neosetljiva osoba zaista ne razume šta nije u redu, i ako kažete nešto poput: " Znam da si uznemiren zbog nečega, ali ne želim da tvoje raspoloženje utiče na mene", omogućava im da uvide svoju grešku.
6. "To je bilo nepristojno! Ne dozvoljavam ljudima da tako razgovaraju sa mnom."
Jednostavan odgovor koji jasno vodi do suštine konfrontacije. Ako se osećate veoma ljuto zbog ponašanja druge osobe, upotrebite ovu frazu da biste bili sigurni da se ne izvuče. Ovom izjavom pokazujete da cenite sebe dovoljno da se ne bavite nekim ko ne poštuje vas, vaša mišljenja i osećanja. Takođe pokazujete da osećate pravo da pokažete drugima kako treba da se ponašaju. Kada date ovu izjavu, uverite se da se zaista osećate kao tako jaka osoba. Ako osoba nastavi da komunicira u istom duhu, završite razgovor.
7. "Trebalo bi da preispitaš ono što si upravo rekao."
Ili možete koristiti frazu: " Trebalo bi da preispitaš način na koji razgovaraš sa ljudima ."
Ovaj odgovor zahteva malo strpljenja i nekonfliktnog tona da bi se stvorila atmosfera prihvatanja i razumevanja. Ovako signalizirate da je osoba rekla nešto što nije sasvim tačno. Možda je to uradio u žaru trenutka i još nije shvatio da bi te reči mogle izazvati iritaciju. Fraza im može pomoći da pauziraju i promene poruku svojih reči. Ponekad ljude treba malo preusmeriti.
(Sensa)
BONUS VIDEO