Пронашли сте међу огласима свој посао из снова, послали сте ЦВ и позвали су вас на разговор. Шта сада? Како оставити добар утисак? Шта да кажем, а шта никако да не спомињем?
Психолог и стручњак за социјалну интелигенцију Игор Смирнов открива којих 10 ствари никако не треба да спомињете на разговору за нови посао:
Понекад се толико занесемо причањем о свом бившем послу да не приметимо како се представљамо пред новим послодавцем:
1. "На мом последњем послу запослени су били чудни, а шеф је углавном био "на своме", ако није био расположен онда би сви добили грдњу, а волео је и да одржава састанке. Понекад бисмо седели тамо по два сата, онда би он отишао кући на време, али смо сви морали да останемо до касно."
2. "Увек сам брзо радио свој посао и нисам волео да проводим додатне сате у канцеларији, али морао сам."
3. "Генерално, свидело ми се моје последње радно место, али ме уопште нису ценили."
Исто важи и за претерано самопоштовање, како кажу "хвалите, али немојте претерано хвалити":
4. "Могу ли да немам пробни рок? Спреман сам да одмах почнем са својим дужностима."
5. "Колико брзо могу да добијем унапређење?"
6. "Ја сам универзални специјалиста, имаћете среће са мном. Ја сам добар менаџер продаје, добар у маркетингу и могу да развијем посао."
7. "Спреман сам на све!"
Током интервјуа морате бити тактични, пажљиви и флексибилни. Вреди одмерити сваку изговорену фразу и не вреди да кажете:
8. "Шта још да вам кажем о себи? Све сам написао у свом ЦВ-ју."
9. "Да ли имате још слободних радних места у компанији?"
10. "Колико често подижете плате својим запосленима?"
Како се понашати на разговору за посао:
"Најбоље је да на разговор дођете раније, а последњих 100 метара пре договореног места састанка генерално се препоручује да успорите и покушате да дишете у ритму ходања. Тако ћете, неприметно сами, довести у ред своје мисли и смирити се. Нема потребе да летите у облацима, правите планове и сањате у овом тренутку, покушајте да се понашате што природније. Постоји такав лајф хак - ако сте заиста забринути и не можете да се вратите у нормалу, реците то директно: "Веома сам сада забринут јер сам радио на једном месту тако дуго и нисам дуго одлазио на интервју."
Важно!
Покушајте да на интервјуу покажете да испуњавате услове за позицију за коју се пријављујете. Не треба потцењивати или, напротив, прецењивати своје способности, знања, вештине и таленте. Менаџери мрзе конфликте у тимовима, па због тога се кандидати често на првом састанку тестирају на отпорност на стрес и однос према конфликтним ситуацијама.
Научите самопрезентацију. Боље је ако се држи у формату везе "имовина-корист": "Ја сам пажљив, тако да могу да радим са великом количином информација без грешака." Генерално, будите искрени, али умерено, самоуверени, али не превише, и природно убедљиви. И тада ћете сигурно чути дуго очекивано: "Примљени сте."
Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ