Један од начина да улепшамо себи врели, летњи дан јесте да се засладимо охлађеним сезонским воћем, лубеницом или дињом. Али, како је понуда велика, проблем је да ли ћемо изабрати добре комаде.
Ево неколико трикова уз чију ћете помоћ моћи да одаберете зреле и сочне диње и лубенице. Довољно вам је свега неколико секунди, пажљив поглед и добро чуло мириса
Мирис открива праву дињу
Приликом куповине диње требало би да избегавате оне које имају видљиве зелене линије јер то значи да је убрана прерано.
Боље је да узмете ону која има једнолику нијансу беж боје.
Добро погледајте петељку. Ако око петељке постоје капљице воде, то је сигуран знак да је диња убрана прерано. Код зреле диње петељка лако отпада, а на њеном месту остаје мало удубљење.
Кад бирате дињу, куцните зглобом савијеног прста о њу. Ако вам се чини да чујете шупљи звук, то је знак да је диња у идеалном стању.
Ако осетите слаткасти мирис кад помиришете њену кору, купите је, али ако га нема, то је показатељ да је презрела.
Избегавајте и оне које имају мекане делове, тамна оштећења или пукотине.
Велике лубенице не гарантују сласт
Кад купујете лубеницу, прво погледајте има ли лубеница жуту мрљу на свом дну. То је место на ком је лежала у башти. Ако приметите да на том делу постоје линије које као да образују паукову мрежу, знаћете да су лубеницу опрашивале пчеле неколико пута током фазе сазревања, а већи број опрашивања утиче на слаткоћу лубенице.
Пре самог бирања узмите у обзир и величину лубенице. Није добра ни премала ни превелика. Док се она премала очито још није развила до свог пуног потенцијала, посебно велике лубенице могу да буду претерано воденасте и безукусне. Зато су оне средње величине најбоље.
Што се тиче свежине, погледајте петељку лубенице. Ако је она завијена попут репића, то је знак да је свежа и убрана на време. С друге стране, потпуно равна петељка знак је прераног брања лубенице.
Савршено зрела лубеница је тамнозелена и мат боје. Ако се превише сјаји, велика је шанса да ће бити мање слатка.
(Информер)
БОНУС ВИДЕО
Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ