Vožnja u zimskim uslovima može stvoriti stres
Snežni uslovi za vožnju nisu na listi omiljenih mnogim ljudima. Osim što smanjuju vidljivost, padavine stvaraju i klizavi pokrivač na putu, zbog kog i najmanja greška može da izazove sudar. Za temperaturu ispod nule, treba biti oprezan i zbog leda koji se zimi stvara na putu. Zimske gume su na prvom mestu.
Šta se može učiniti kako bi se unapredila bezbednost u saobraćaju u ovakvim zimskim uslovima?
U takvim se uslovima vozači iznenade, pa ponekad previše agresivno stisnu papučicu kočnice, što dovodi do blokiranja točkova i proklizavanja vozila, a tu ni ABS ne pomaže.
Treba smanjiti brzinu, ubaciti u niži nivo prenosa i laganim "tapkanjem" po kočnici zaustaviti vozilo. Tako ćete sprečiti blokiranje točkova i aktiviranje sistema ABS.
Pročitajte još: Da li ČIŠĆENJE SNEGA može biti OPASNO: Zašto je važno biti obazriv pre nego što prionete na posao?
Naglo okretanje upravljača takođe može biti opasno, jer točkovi ne prianjanju na podlogu, pa njihovim naglim okretanjem može da se stvori efekt jednak naglom kočenju.
ABS je elektro-hidraulični sistem koji sprečava blokiranje točkova prilikom kočenja, što se uglavnom dešava pri veoma oštrom kočenju ili kod vožnje po klizavoj podlozi (mokar asfalt, sneg, led...). ABS optimalno dozira kočionu silu - slabeći je čim oseti da se javlja rizik od blokiranja točka.
Foto: Shutterstock
Pročitajte još: Zaštitite auto tokom ZIMSKOG PERIODA: Jednu stvar obavezno uradite pre nego što padne sneg - Izbegnite skupe popravke
Držite sigurnosni razmak i veći nego što mislite da je dovoljno - na primer ako za idealne uslove držite distancu na oko 20 metara onda je na snegu i ledu povećajte na najmanje 50 metara. Izbegavajte vožnju kraj drugih vozila, jer nikada ne znate šta može poći po zlu onom kraj vas.
Na uzbrdici vrede gotovo jednaka pravila kao i za vožnje po suvoj podlozi. Nakon što je vozilo zaustavljeno, povucite ručnu kočnicu, a kretanje izvršite na sledeći način - levom rukom pridržavajte upravljač, a desnom lagano otpuštajte ručnu kočnicu.
Umereno otpuštajte kvačilo i dodajte gas, a nakon što se vozilo "zakotrljalo" u željenom smeru potpuno otpustite kočnicu i nastavite lagano da dodajete gas. Ovo pravilo ne vredi za automobile s elektronskom ručnom kočnicom. Ona će se sama otpustiti nakon što sistem prepozna da je vozilo krenulo napred.
BONUS VIDEO:
Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU