Овај спортски аутомобил је настао под директним надзором шефа "Тојоте" Акија Тојоде
Кажу да је ово аутомобил који су сви заљубљеници у "Тојоту" највише чекали. "Тојота супра"!
Овај атракривни спортски аутомобил стигао је и у Србију, а "Тојота Србија" се потрудила не само да га представи специјализованим новинарима, већ да им омогући (а међу одабранима је била и наша тест екипа) да ово, феноменално, дело руку "Тојотиних" инжењера, и испробају.
И то не само у друмској вожњи, сремском равницом, што је такође сјајно искуство, већ и да "разиграју" све "расне коње" под хаубом "супре" на јединој српској писти, на полигону Националне возачке академије (НАВАК) у Суботишту!
- Нећемо више досадне аутомобиле - поручио је пре неколико година председник "Тојоте" Акијо Тојода!
А како се у Јапану "царска не пориче" и дизајнери и инжењери "Тојоте" су засукали рукаве и направили спектакуларну ниску возила. А прави бисер, крунски драгуљ ове "колекције" је управо "тојота супра".
Прочитајте још: "Мерцедес" представио нову "С-класу", најбољу лимузину на свету! (ФОТО)
Акио Тојода није само председник, већ је и шеф развојног тима. Он је чак и тестирао "тојоту супру" на најзахтевнијој писти на свету, на "Зеленом паклу" Нирбургринга!
Ово је пета генерација "супре". Последња, четврта, представљена је још 1993.
Крајем прошле године представљена је нова "супра" са мотором од 3.0 литара и шест цилиндара " у линији". Са 340 "коња" и 500 нм обртног момента она јури друмом попут болида Формуле 1. Убрзава од 0 до 100 километара на час за више него сјајних 4,3 секунде док је максимална брзина електронски ограничена на 250 километара на час!
"Супра" је и ремек дело инжењерства и по распореду масе "50:50", али и по такозваном "златном односу" између размака међу осовинама и трага точкова -1,55! Мотор је напред, погон на задњој осовини, ту је активни диференцијал, активно ослањање, сјајни мењач, врхунске кочнице...
И модел који је нама био на располагању, који је представљен почетком ове године, са мотором од 2.0 литара, има такође невероватне перформансе. То је постигнуто тако што је смањена тежина возила за 100 килограма! Мотор испоручује 258 КС, обртни момент је 400 нм, а убрзање од 0 до 100 км на час 5,2 секунде! Максимална брзина је лимитирана такође на 250 километара на час.
Прочитајте још: "Панамера" опија на први поглед! (ФОТО)
И када смо мислили да је то све "Тојота Србија" нам је сервирала "јагоду на торти". Модел "тојота супра" из лимитиране серије "фуџи спидвеј" у бело-црвеној комбинацији, са пуно "тркачких" детаља (брембо кочнице, точкови од 19 инча и слично), па је наредних неколико сати тест вожње протекло у обиљу адреналина, осмеха на лицу, мириса спаљених гума и бензина, уз грмљавину мотора која је нађачавала и тутњаву са оближњег војног полигона у Никинцима.
Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ