Psiholozi tvrde da mudro osmišljen jelovnik utiče da gosti naručuju i troše više nego što su nameravali pre ulaska u restoran.
Stručnjaci za uređenje entetijera ali i grafički dizajneri znaju koliko su boje jelovnika bitne. Zelena poručuje: ovo je sveže i organsko, dok narandžasta podstiče apetit. Žuta je razigrana i vrckava, a na tamnoj podlozi odlično se vidi čak i kad je osvetljenje slabije pa se često koristi za jela koja se jedu uveče. Crvena podstiče na akciju, poručujući podsvesti da se samo jednom živi pa zašto ne bismo potrošili više.
Pročitajte još: Kako je Evropa mirisala? Napoleon Bonaparta nije štedeo OMILJENI PARFEM u bici kod Vaterloa
Zlatni trougao
Kad uzmemo jelovnik u ruke, pogled nam najpre pada u sredinu, zatim putuje na gornji desni ugao pa skreće levo. To je takozvani fenomen zlatnog trougla, a vešti ugostitelji ga koriste tako da u te delove menija stavljaju najskuplja jela.
Jednostavni dodatni opisi koji golicaju maštu mogu biti pun pogodak i korak do naručivanja
Istraživanja su pokazala da gosti najčešće naručuju prva dva jela ili poslednje sa stranice, reda, kolone. Iz tog razloga se savetuje restoranima da na ta mesta u meniju stave ona jela za koje misle da su nepravedno zapostavljena ili žele povećati njihovu prodaju.
Foto: Piksabej
Imena jela navedena u superlativima, poput najbolji, najukusniji, najkvalitetniji najčešće ostaju neprimećena ili izazivaju podsmehe, ali jednostavni dodatni opisi koji golicaju maštu mogu biti pun pogodak i korak do naručivanja.
Kako se bira vino?
Mnogo je onih koji ne naručuju vino jer ih je strah da će napraviti pogrešan izbor. Ugostiteljima je to sve jasnije pa se često u karti pića mogu pronaći opisi vina kao lagana i lepršava bela ili suva i slojevita crna jer daju nagoveštaj o čemu se radi.
Pročitajte još: Šumadinac koji je oženio Albanku otkriva kako se bira MLADA: "Ode se uzme se, nije da se izabere, već..."
U vezi vina postoji još jedna zanimljiva strategija, čiji je cilj da kupce natera da poruče skuplje, ali manje kvalitetno vino.
Kada izlazite na večeru sa voljenom osobom na večeru, a naročito sa onom koja bi trebalo da postane voljena, nikako ne želite da ostavite utisak škrtice. Zbog toga nećete naručiti flašu najjeftinijeg vina, već onu koja je po ceni druga od pozadi. Svaki iskusan ugostitelj zna ovaj trik, te se najčešće dešava da je upravo drugo najjeftinije vino u karti pića i najnekvalitetnije, odnosno najjeftinije.
Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU