Oglas
· · Komentari: 0
Zanimljivost

Da li znate kako je nastao i šta znači logo BMW?

Ako ste mislili da se radi oom stilizovani propeleru pogrešili ste

bmv-naslovna.jpg
Foto:Promo
Oglas

Jedna od najčuvenijih  kompanija na svetu, ne samo automobilskih  „ima i jedan od najprepoznatljiviojih oznaka-logoa. Čuveni znak „BMW“ je nešto što bi ogromna većina vozača želela da ima na haubi svog automobila. Dizajn „BMW“ logoa izuzetno je jednostavan, projektuje identitet elegantnog, čistog i jednostavnog, a ipak sportskog vozila, svesnog svoje pojave.

Pročitajte još: BMV ulaže više od 30 milijardi evra do 2025!

Retko je, i nikad isuviše drastično, menjao svoj izgled, a nedavno je, nakon 13 godina, usledila najnovija promena. Na „BMW i4“ koncept vozilu prvi put je javnosti prikazan najnoviji „BMW“ logo.  Zadržao je svoj okrugli oblik kao i karakteristične boje – belu i plavu, ali više nema onaj karakteristični 3D izgled, već je spoljašnji prsten sada proziran. Ovo čini njegov izgled potpuno minimalističkim, što naglašava otvorenost i jasnoću, tvrde u ovoj kompaniji.

​Poreklo naziva“ BMW“, zapravo skraćenica „Bayerischen Motoren Werke” (Bavarska motor radionica) i datira iz 1917. godine, a nastao je preimenovanjem kompanije iz koje je BMW potekao, a koja je bila specijalizovana za proizvodnju aviona – „Rapp Motorenwerke. Ova kompanija bila  je locirana u Minhenu, glavnom gradu Bavarske. Iako se naziv promenio, tehnička oprema, imovina i radna snaga, ostali su inicijalno isti.

Pročitajte još: Premijera u Holivudu: “Hjundai“ predstavio novu „elantru“ (Foto)

Te 1917. kada je kompanija „BMW“ registrovana, nije postojao logo, tako da ni prve reklame nisu na sebi imale nikakav simbol niti amblem. Ipak, kako je „BMW“ direktno proistekao iz „Rap  motorverkena" prilagodio je i njen logo. Zadržan je crni prsten i oblik kruga, a dodati su zlatni okviri prstena i slova B M W. Zemlja porekla kompanije – Bavarska, predstavljena je u kompanijskom logou. U unutrašnjosti prstena, četvrtine kruga su u bojama Bavarske, iako u obrnutom redosledu. Razlog za to bio je jednostavan – naime u to vreme bilo je zabranjeno bilo kakvo korišćenje obeležja države u komercijalne svrhe.

 

Iako je jedina ispravna stvar reći da „BMW“ logo predstavlja simbol boja Bavarske – plavu i belu, upravo „BMW“ je svoj logo prikazao na oglasu iz 1929. kao rotirajući propeler aviona. Od te reklame nastao je mit i povezivanje logoa sa propelerima. Međutim, dugo se iz „BMW “ nisu ni trudili da opovrgnu ovo tumačenje.    

A 1942. u izdanju publikacije “Avijatičarskih vesti" pojavio se članak koji je podupreo ovu priču još više. Sve je i ilustrovano fotografijom na kojoj je „BMW“ logo na mestu rotirajućeg propelera, jer je „BMW“ bio pre svega čuven kao proizvođač motora aviona. 

Na ulicama se „BMW“ logo prvi put pojavljuje na rezervoaru čuvenog motocikla „BMW R32" i to 1923. Dok je prvi automobil koji je poneo logo „diksi“ iz 1929.godine.

Tokom godina, kako je kompanija rasla, menjale su se boje i debljina linija i razmak između slova u izgledu „BMW" logoa. Tokom sedamdesetih i osamdesetih godina prošlog veka dodato je još boja, ali je zadržan originalni dizajn. Teget, crvena i plava uključene su u izgled  logoa kao polukrugovi oivičavajući ga sa svih strana. Da buži 1997. godine logo  promenio svoj  izgled i postao trodimenzionalan. Ovo je postignuto korišćenjem senki i drugih efekata. 

Iako je tokom godina bilo pogrešnih tumačenja značenja „BMW“ logoa, sigurno ostaje da je on veoma prepoznatljiv i da simbolizuje ovu, moćnu kompaniju.

Foto:Promo

Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Pošalji komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.
Oglas