Prvi automobil koji je poneo novu značku na haubi je električna "arija"
Poput mnogih drugih auto-kompanija koje poslednjih meseci menjaju, modernizuju svoj logo i japanski gigant "Nisan" je odlučio da je vreme za promene.
Poslednjih 20 godina, "Nisanov" logotip je služio kao oznaka identiteta, vizit-karta, pozdrav rukovanjem i prvi susret kupaca sa ovim vozilima. Decenijama je "Nisanov" logotip ostao veran ideji svog osnivača Jošisukea Aikave "Ako imate čvrstu veru, ona može da probije čak i sunce".
"Nisanova" nova „vizit-karta“ odražava značajne promene u društvu koje su nastupile u poslednje dve decenije.
Naziv kompanije ostaje u središtu logotipa, i saopštava odmah prepoznatljiv brend koji evocira uspomene na prošle vekove i sećanja, dok istovremeno prenosi ideju o evoluciji.
Ovo "putovanje" je počelo u leto 2017. godine, kada je Alfonso Albaisa, viši potpredsednik "Nisana" za globalni dizajn, počeo da razmatra potencijalne promene logotipa i identiteta brenda. Formirao je dizajnerski tim na čelu sa Cutomuom Macuom , zamenikom generalnog direktora Odeljenja za napredni dizajn, kako bi razmotrio sve moguće izmene, od suptilne evolucije do potpunog redizajna. Albaisa je ponudio ključne reči „tanak, lagan i fleksibilan“ i poslao Macua i njegov tim na dalje putovanje.
Pročitajte još: Rođen novi auto-gigant "Stelantis"!
- Inspiraciju smo crpili iz otkrića ostvarenih u oblasti nauke, tehnologije i povezivanja, odnosno načina na koji su ova otkrića donela fundamentalne promene za naše kupce - rekao je Albaisa.
Tokom sledeće dve godine, tim je je skicirao i pripremio nekoliko ideja.
Tim je morao da razmotri nekoliko varijabli, uključujući odluku donetu u ranoj fazi da se logotip osvetli na predstojećim potpuno električnim modelima. To je pred tim stavilo različite izazove u tehničkom smislu, to jest, kako odrediti debljine obrisa logotipa kako bi isti ostavljao svež utisak kada je upaljen, i naravno poštovanje državnih propisa o osvetljenim elementima na automobilima. Logotip je takođe trebalo da ostavi snažan utisak i kada nije osvetljen, na primer kada se pojavi u digitalnoj verziji ili na papiru.
Nakon nebrojeno mnogo skica i nekoliko demonstracionih modela, kao rezultat je dobijen logotip sa utiskom dvodimenzionalnosti. S obzirom na to da izgleda više kao dizajnersko nego proizvodno rešenje, poseduje fleksibilnost potrebu da bi postojao u različitim svetovima.
Pročitajte još:Slažete li se? Odlučeno koja je boja automobila najomiljenija
Novi logotip je počeo da se pojavljuje, kako u digitalnom tako i u fizičkom formatu. "Nisanova" električna vozila će imati ekskluzivni osvetljeni logotip sa 20 LED svetiljki (što odgovara broju godina od poslednjeg redizajna logotipa), upadljivi vizuelni podsetnik da "Nisan" vozi u pravcu eliktrifikovane budućnosti.
Nedavno predstavljeni "nisan arija", prvi električni SUV model vozila ovog brenda, predstavlja prvi automobil koji je ukrašen novim logotipom.