Druga generacija uspešne priče digitalizovana i potpuno konektovana. Početna cena u Nemačkoj 27.000 evra
Druga generacija "Audijeve" uspešne priče je pred nama - "audi A3 sedan". Kompaktni, četvorovratni model je sada digitalizovan i potpuno konektovan preko svog infotejtment sistema do sistema za asistenciju. Elegantni dizajn, novo vozačko iskustvo, rafiniranijana suspenzija, efikasnija i dinamična vožnja su aduti ovog noviteta.
Sportsko, elegantno vozilo u poređenju sa prethodnim modelom je 40 mm duže i sada ima 4.500 mm. Međuosovinsko rastojanje je ostalo nepromenjeno. Novi model je širi za 20 mm i sada je 1.820 mm. Ova limuzina je u odnosu na prethodnu viša za 10 mm i sada ima 1.430 mm visine. Sa 425 litara zapremine prtljažnik ove verzije je potpuno isti kao kod prethodne.
Dizajn nije samo sportskiji, uglađeniji od prethodne generacije već je, ponajviše zahvaljujući većem zadnjem difuzoru sada (model 2.0 TDI 150 KS) poboljšanu aerodinamiku, smanjen otpor vazduha za 0,04 na 0,25 koeficijent.
Kokpit novog "A3" je usmeren ka vozaču.Instrument tabla iza obruča volana ima 10,25 inča i prikazuje pregršt podataka. Centralni ekran, "MMI tač" ima 10,1 inčnu dijagonalu, opciono 12,3 inčnu. Radi se o najsavremenijim panelima na kojima "nema šta nema". Tu je i hed ap displej. Vrhunac infotejtment sistema je nova "MMI navigacija plus" koja koristi trežu generaciju modularne infotejtment platforme MIB3 koja je 10 puta brža od prethodnog modela.
Pročitajte još: Proizveden milioniti "Tesla" automobil
Pored vrhunske navigacije snabdeva vas i podacima o saobraćaju u realnom vremenu, vestima, prikazuje i fotografije, ali i povezije sa brojnim servisima i sistemima asistencije. Na primer "kar-tu-X" servis "raportira" o kritičnim mestima, ograničenju brzine, pronalazi parking mesta duž rute, a ako je automobil parkiran povezuje se sa smartfonom vozača i nastavlja da pruža uslugu.
"Audi A3" se povezuje sa smartfonom i preko "Audi smartfon interfejsa". Moguće je smartfonom, koji se tako povezuje i sa "audijevim ključem" da se startuje i ugasi motor. Zanimljivo je da čak šest različitih korisnika (smartfona) je moguće istovremeno povezati sa "Audi konekt ključem". On razaznaje i pamti svih šest profila pa automatski podešava sedišta, klimu, uključuje radio stanicu, sve onako kako je prema sebi, podesio korisnik u ranijoj vožnji. Naravano i radio i sve ostale usluge su digitalizovane.
Brojni su i sistemi asistencije vozaču. Ceo sistem kamera i radara, senzora omogućava da automobil predvidi mogući sudar ili bar ublaži posledice. Tu je i adaptivni tempomat, ograničavač brzine,koji prepoznaje i situaciju u saobraćaju, navike vozača, "vidi" druga vozila koja dolaze iz mrtvog ugla i slično.
Novi "audi A3 sedan" je dostupan sa benzinskim TFSI motorom. To je 1,5 litarski sa direktnim ubrizgavanjem koji razvija 150 KS i ima prosečnu potrošnju od 4,7 do 4,9 litara na 100 km. Prenos snage se vrši sa šestostepenim manuelnim ili sedmostepenim S tronik automatikom. Emisija štetnih gasova je 107 grama CO2 po pređenom kilometru. Kada je veza sa "S dvostrukim kvčilom" onda postoji i 48-voltni "mild-hibrid" sistem koji smanjuje potrošnju za dodatnih 0,4 litra na 100 km.
"Audi" ne odustaje od dizelaša pa je u ponudi i dizel agregat 2.0 TDI koji takođe ima 150 KS. Uz emisiju CO2 od 96-101 gram po pređenom kilometru obezbeđuje i nisku potrođnju goriva od 3,6 do 3,9 litara na 100 km.
Porudžbije za ovaj autoobil primaće se u Nemačkoj i većem delu Evrope već krajem aprila, a isporuka se očekuje sredinom leta.Početna cena u Nemačkoj je 27.000 evra.