Стање постаје све алармантније
Деца су пред екраном више од осам сати дневно, граница од максимално три сата је одавно пробијена и због тога настају психички проблеми – изјавила је за К1 телевизију дечји психолог Бранка Тишма у емисији „Уранак“ и додала да је дечји развој значајно угрожен јер се деца све мање међусобно друже.
Прочитајте још: Плач, говор, испољавање емоција: Које су главне разлике између МУШКИХ и ЖЕНСКИХ беба?
- Све мање проводе времена у социјалним изазовима, којима треба да буду изложени, како би сутрадан деца била способна за живот и успостављање контакта – напоменула је дечји психолог Тишма и упозорила родитеље - Важно је колико причамо са бебом, да са њом успоставимо такав однос да она реагује на боју нашег гласа и да родитељи реагују на бебину вокацију и комуникацију тела.
Дете са годину дана које користи мобилни ради моторне активности које су поједностављење и за које нису потребне интелектуалне способности:
- Ситне играчке и манипулација предметима је од невероватног значаја. Не постоји дете од годину дана које се не интересује за све предмете око себе. То га много дуже забави и развојно је усаглашено са узрастом у коме се налази. Таблет није развојан за тај узраст, јер дете још увек нема развијен ментални процес да упије све то што види на екрану.
Говорно језички проблем
У разговор се укључила и др Катарина Бојовић, дефектолог-логопед, која је истакла да постоје докази да употреба паметних уређаја попут телефона доводи до тога да деца имају говорно језички проблем.
- Границе проговарања су се свакако помериле, данас је норма да дете проговори од друге године, а раније је то био период између 12 до 18 месеци. Са две године деца су већ говорила просте реченице. Када родитељи проводе време са дететом, они се обраћају на матерњем језику и тако се усваја мелодија, ритам и темпо говора, који су специфични за говорно подручје и представљају калуп за развој у који се касније умећу речи.
Уколико беба гледа садржај на разним језицима формира се база за друге језике или се уопше ни не формира, напоменула је др Бојовић за К1 телевизију.
- Дете је до треће године у стадијуму сензорног и моторног развоја, свет око себе открива путем чула, тако да беба са осам месеци када почне да пузи има потпуно нови доживљај тела и путем сензора прикупља информације о свету око себе. На тај начин развија свој емоционални доживљај, а ако дете седи испред екрана оно је лишено свега тога. Имамо ту једну емотивну одсеченост и незаинтерсованост за околину и људе и онда оно не може да напредује у развоју.
Игрице утичу на равој детета.
- Основне компоненте свих цртаних филмова и игрица су јаке боје и интензиван звук. То се издваја, држи пажњу и онда имате претерано надраживање вида и слуха, а све остало је пасивно код детета, и кретање и било која моторика – закључила је она за К1 телевизију у емисији „Уранак“.
БОНУС ВИДЕО:
Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ