Довољан је један фломастер и жеља да се цео дан проведе са дететом које ће памтити до краја живота


Најлакше се учи уз забаву, па направите друштвену игру на тему школског градива. Један папир из Блока 5, фломастер и фигурице су довољне да дете заједно са родитељем осмисли игру.
Прочитајте још: ТРИ разлога зашто су БАЈКЕ боље од цртаних филмова
Узмите књигу из историје и одаберите тему. Деца у петом разреду уче Стари век, па би игра на тему Грчко-персијских ратова или пут којим је Ханибал стигао до Рима био добар избор.
Одаберите тему из уџбеника историје и нека дете нацрта мапу.
Шестаци уче Средњи век и крсташки ратови или долазак Османлија у Европу су неке од идеја. Седмацима је најважније да детаљно науче Први и Други српски устанак. Осмаци уче Први и Други светски рат, па је игра попут „Четири војводе“ одлично решење.

Дете мора активно да учествује, а уколико доноси реквизите и даје идеје - остварен је циљ!
На папиру из Блока 5 треба нацртати мапу и то треба да уради дете, јер на трај начин учи и географију. На мапи са уцртаним већим градовима, рекама и планинама, дете треба да нацрта и кругове по којима ће се пиони кретати, укључујући старт и крај. Кругова не би смело да буде мање од 20.

Питања мора да осмисли родитељ према школском градиву и може да их касније додаје.
За то време родитељ пише питања на листићима исте величине. Питања морају да буду из градива и треба да их буде што више. Рецимо, петаке треба питати о минојској култури, оснивање Рима…
Шестацима постављати питања о Карлу Великом и Византији, седмаке ко су биле дахије… Осмацима се могу постављати питања о гвозденом пуку, ко је била Милунка Савић, о Албанској голготи и пробоју Солунског фронта. Питања могу и да се касније дописују, јер је циљ да се цело градиво, уз шалу, прође и што лакше запамти.

На крају се бирају фигурице које могу бити и обични пиони из „Не љути се човече“, али и фигурице које дете одабере, попут зелених пластичних војника. Или, једноставно, чепови од пластичних флаша.
Фигурице могу да буду и чепови флаша!
Уколико дете учествује у осмишљавању игре и доноси реквизите постигнут је пун погодак.
Прочитајте још: Постоје ТРИ кључне реченице које треба да кажете детету да би постало ГЕНИЈЕ
Правила игре могу да буду једноставна и да се пиони крећу уз бацање коцкице од почетка до краја уз обавезу да играч тачно одговори на питање.
Могу да се додају и поља попут „затвора“ или „враћања на почетак“ уколико одговори погрешно на посебно направљена „тешка“ питања.