Oglas
Oglas
· · Коментари: 0

Да ли сте се некад запитали зашто су ПРОЗОРИ НА АВИОНУ ОКРУГЛИ? Постоји ВАЖАН РАЗЛОГ

На авионима данас не можете видети прозоре у облику квадрата, већ само оне округле, а разлог је невероватам

1652810679_aircraft-cabin-5535467_1280.jpg
Фото: Пиxабаy
Oglas

Има људи који се грозе лета у авиону и тресу се од саме помислли да треба сести у авион. А опет има и оних који уживају у лету, воле да седе поред округлог прозора и посматрају призоре изнад облака који одузимају дах.

Средина прошлог века или 1950. година узима се као почетак комерцијализације летења авионом. Тада су у авионима прозори били четвртасти и још доста ствари је било много другачије него данас, све има своје зашто. Од тад до данас авио индустрија је вртоглаво напредовала у смислу боље аеродинамике авиона, боље удобности путника и особља авиона при лету, лакшем обављању самог лета...

Но, што се тиче прозора постоји један преломни моменат када су четвртасти, стандардни прозори замењени округластим.

Прекретница је била несрећа која се догодила 1954. године, када се авион дословно распао у ваздуху, при чему је погинуло много људи. Веровали или не разлог несреће били су прозори. Логика је једноставна. Шта год да има угао, аутоматски има слабу тачку. Прозори у облику квадрата имају четири угла, што значи да су то четири потенцијалне слабе тачке. На великим висинама, при великим брзинама подразумева се и велики притисак на летелицу, а посебно њене слабе тачке.

Прочитајте још: Како се пише: САКРИЈ или САКРИ? Само један облик је правилан

Због тога су инжењери као стандард поставили округли или елиптични облик, који лакше може издржати висок притисак, попут оног којег ваздух ствара на авион током лета.

Можда сте приметили још једну ствар везану за прозоре у авиону: обично нису усклађени са редовима седишта. Немојте да кривите произвођаче авиона. Ово је повезано са авио-компанијама које купују авионе; ипак је то њихово власништво.

Произвођачи конструишу своје авионе са позиционираним редовима, простором за ноге и прозорима, а потом пошаљу своје предлоге авио-компанијама. Међутим, авио-компаније ретко кад прате препоруке. У зависности од авио-компаније, неки авиони имају више збијених редова. Једном када се редови седишта промене, мења се и усклађеност прозора и седишта пише национална географија.

Бонус видео:

 

 

Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ

Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Пошаљи коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.
Oglas