Oglas
Oglas
· · Коментари: 0

ИСПОВЕСТ СРПСКЕ СТЈУАРДЕСЕ: ''Путник ми је преминуо у авиону током лета, ДАЛИ СМО СВЕ ОД СЕБЕ, али исход је био ТРАГИЧАН''

''Уверавао нас је да се осећа добро, током укрцавања'', присећа се она овог стресног дана

1675249076_Profimedia-smrt-na-avionu.jpg
Пхото: Профимедиа
Oglas

Људи који често путују авионом, некада су сведоци чудних догађаја који се у ваздуху дешавају. Ови догађаји чешћи су него што људи могу и да замисле. Поред свађа путника између себе, расправа са кабинским особљем, путника који превише попију или користе недозвољење супстанце, дешавају се и много озбиљније ситуације.

Наиме, многи људи нису упознати да због карактеристичних услова на авиону- разређеног ваздуха, те другачијег притиска, често се деси да некоме позли. Узроци могу бити разни: од неиспаваности, до узимања лекова на празан желудац, до одлуке да се лети својевољно уз здравствене проблеме, а без дозволе лекара.

Фото: Схуттерстоцк

Неретко, стресна ситуација може бити проузрокована дугим чекањима у редовима на аеродрому, бројним проверама и кашњењима, као и многим другим непредвиђеним околностима које се у авијацији дешавају.

Било како било, један од ређих случајева, али не и немогућих, је када се деси смрт на авиону. У разговору са  једном бившом стјуардесом, која се у својој каријери сусрела са овим трагичним догађајем, сазнали смо како је то тога дошло, као и која је процедура уколико неко премине у ваздуху.

- Свака компанија има прописане процедуре за готово сваку ситуацију која се може десити на авиону. Нажалост, многе од тих процедура базиране су на стварним искуствима. Безбедност путника као и чланова посаде, увек је на првом месту. Међутим, не може се на све стопроцентно утицати, започиње причу она.

Овај путник је путовао са својим сином, али наша саговорница каже да је чест случај да старије особе, којима је неопходна помоћ при кретању, путују и сами. Како је дошло до тога да путник премине на авиону, ова храбра жена присећа се детаља:

- Човек је био старије доби, имао је око 80 година и довежен је на колицима до авиона, уз асистенцију аеродромског особља. Ово је стандардни захтев за путнике који се отежано крећу, као и оне који нису најбољег здравља. Приметила сам одмах на уласку, када је господин довежен, да је мало блед и да отежано дише. Пратећи процедуру компаније за коју сам радила, поставила сам му пар питања да установим да ли је путник '' у задовољавајућем стању за лет''. Ово би у преводу значило- да ли има написмено лекарево одобрење да сме да лети, да ли узима лекове и које, као и његову претходну медицинску историју. Обзиром да је потврдио да се осећа Ок, као и да има сву неопходну документацију и лекове, испунио је услове да буде примљен на лет, наставља она. Још додаје, да су путника са својим сином сместили у предњи део кабине како би био што ближи излазу и тоалету, те да су му дали чашу воде пре полетања.

Фото: Схуттерстоцк

- Да би били сигурни да је све како треба, обавеститли смо капетана да имамо старијег господина на лету који је деловао мало бледо и да је теже дисао, али да нас је и он и њего син уверио да се осећа добро, те да има дозволу да лети од свог доктора.

Међутим, у току лета, његов син је ођедном алармирао посаду да се отац не осећа добро, те да једва дише! 
Указана му је сместа прва помоћ од стране чланова посаде, па је и по правилима компаније упућен позив преко разгласа, да се јави неко од путника уколико има медицинско искуство, или је медицински радник. На овај позив, јавио се једна мушкарац који је потврдио да је доктор. Несрећном човеку је указана прва помоћ, и капетан је обавештен о ситуацији у кабини.

Уз све напоре, и вештачко дисање, ипак није било помоћи. Доктор је саопштио главној стјуардеси да путник не дише, те да морају хитно слетети! Како ова бивша стјуардеса наводи, једино што је преостало је да се што пре слети, где је то могуће. Остали путници били су видно узнемирени, па се остатак кабинског особља потрудио да им пружи речи подршке, као и информацију да ће се принудо слетети у други град у Немачкој, уместо у Минхен.

Фото: Схуттерстоцк

- Колико год наше обуке биле интензивне и озбиљне, за овакво нешто никада у потпуности нисте спремни. Нико, осим наших породица и пријатеља не зна, колико овај посао може бити стресан...многи мисле да само служимо кафу.
Иако сам много пута била у ситуацији да пружим прву помоћ на лету, ово свакако памтим као најтрауматичнији
догађај у каријери, завршава причу наша саговорница, која овом приликом жели да остане анонимна.

Када је и дефинитивно установљено да путник више не дише, смештен је лежећи положај у последња 3 реда, прекривен капутом и његово тело је обезбеђено појасевима, до принудног слетања.У реду поред његовог, седео је његов неутешни син, који је био у стању шока од свега што га снашло. Све личне ствари преминулог су предате капетану, по процедури, објаснила нам је саговорница. Када су слетели, тело преминулог изнесено је из авиона, а сачекала га је амбуланта.

Саговорница је још додала, да због специфичног окружења и притиска на авиону, те компресованог ваздуха, увек саветује да људи који нису сасвим сигурни у своје здравствено стање, одложе пут колико год је потребно, док се не осећају боље, како би избегли погоршање ситуације у авиону.

 

БОНУС ВИДЕО:

 

Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ

Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Пошаљи коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.
Oglas