Oglas
Oglas
· · Коментари: 0

ПИКАСО ЈЕ БРУТАЛНО УНИШТИО ФАТАЛНУ ЈУГОСЛОВЕНКУ: Уместо љубави, доживела нервни слом и није се опоравила

За Пикаса и Дору Мар не може да се каже да су се волели. У тој вези, волела је само Дора Мар, док је Пабло обожавао себе

1712667562_436765367_1469688133981874_4598866905932336577_n.jpg
Фото: Профимедиа, Википедија
Oglas

Пабло Пикасо био је познат као човек који воли себе. Жене које је заводио имале су једну особину - подлегале су под култ који је сликар изградио око себе. Гледале су у њега као у божанство и због њега су биле спремне на све, па и на понижења сваке врсте.

Ништа боље није прошла ћерка архитекте Јосипа Марковића, Теодора Марковић, познатија као Дора Мар.

Одрасла на релацији Аргентина, где су јој живели родитељи, Француска, где су је одгајали баба и деда, од детињства је била растрзана због одвојености, сталног сељења и недостатка правог дома.

Израсла је у несигурну лепотицу са лицем анђела и душом рањене кошуте која сваког тренутка очекује да пушка у рукама ловца опали. Патила је од анксиозности, депресије и лако се утапала у друге губећи сопствени идентитет.

Да је живот провела крај неког другог, можда би и пронашла мрвицу среће. Овако, упознала је Пикаса... и све остало била је само – туга.

Судбински сусрет

Снезуална и интровертна, није било изненађење што је Теодора Марковић била скоро хипнотишућим дејством привучена уметности. Уписала је студије сликарства у Паризу, али се убрзо пребацила на студије фотографије. Савременици кажу да је била изузетан таленат нарочито међу портретистима. Дружила се са сликарима и песницима Париза и полако афирмисала као уметница.

Сигурно је био храбар потез када је као двадесетчетворогодишња девојка 1931. у Паризу отворила самостални студио. Да прослави овај потез променила је име узевши уметнично – Дора Мар које је звучало памтљивије и – више шик.

Пикасо и Дора нису се срели случајно. Била је 1936. када је, на тераси једног париског кафеа, Дора решила да упозна тог славног и ексцентричног уметника чувеног колико по својим делима, толико и по љубавним аферама и сломљеним женским срцима која је остављао куда год би прошао.

Знајући да Пикасо посећује то место, Дора је седела у друштву пријатеља одсутно се играјући ножем забадајући га између прстију и чекајући сусрет... Како се показало, био је то сусрет са судбином.

У једном моменту, уметница је промашила. Нож је забола у прст. Крв је потекла. Пикасо је био очаран дивљом лепотицом која је тако лако играла на оштрици ножа и скоро па узбуђен призором елегантне рукавице натопљене крвљу.

Марамицом је зауставио Дори крв, а рукавицу узео и ставио у џеп. Кажу, чувао ју је као највећу амајлију у атељеу до краја живота.

Погледи су им се срели. Страст и магнетска привлачност букнули су скоро истовремено. Од тог тренутка за Дору је постојао само он. Од тог тренутка, за Пабла је постојала само она... бар за неко време...

Веза обележена скандалима

Инцидент са ножем као да је предвидео да ће веза Доре и Пикаса бити све само не мирна. Уметник, скоро 30 година старији од уметнице, у том тренутку иза себе је већ имао безброј љубавних авантура, пропали брак саруском балерином Олгом Хохловом и везу са својим моделом, лепом Маријом Терезом Валтер.

Афера Доре Мар и Пикаса почела је скоро моментално по њиховом упознавању. Сликар је пронашао нову музу и није крио одушевљење новом лепотицом у свом свету.

Било је неизбежно да се две љубавнице сретну. То се догодило управо у Пикасовом атељеу. Очекивано, пале су тешке речи, било је ту и шамара, а Дора и Марија су се на крају и буквално потукле. Сликар је уживао.

- Нека боља победи - рекао је.

Та “боља”, макар у том сукобу, била је Дора. Након туче она се уселила у Пикасов стан. Марија Тереза морала је да се исели са собом одводећи и ћерку Мају коју је имала са Пикасом.

Сукоб две жене Пикасо је овековечио на слици “Борба у кавезу” на којој је приказао две голубице – црна која је представљала Дору Мар черупала је и побеђивала белу птицу која је симболизовала Марију Терезу.

Као некада Марија Тереза, и Дора Мар је морала да се помири са чињеницом да је Пикасо пронашао нову, млађу жену која га је очарала. Оставио ју је због 40 година млађе сликарке Франсоаз Жило. Било је то 1943. година, иако је њихова веза уз прекиде потрајала све до 1945. године.

Остављена, Дора је доживела нервни слом и дуго се није опоравила. Наводно, психијатар који ју је лечио покушао је и третмане електрошоковима иако су они у то време већ били забрањени.

Пикасо јој је купио кућу у којој је живела потпуно изоловано, сама и удаљена од свега земаљског, окружена предметима које јој је вољени партнер поклонио и сећањима на њега.

Тек након смрти Доре Мар 1997. откривено је да је уметница у неком тренутку после раскида са Пикасом ипак наставила да ствара. У годинама које су уследиле, њене слике и фотографије на аукцијама достигле су огромну вредност. За живота, уметница их није јавно излагала.

(Историјски забавник)

 

БОНУС ВИДЕО:

Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ

Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Пошаљи коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.
Oglas