Блогери, травел инфлуенсери, инстаграм звезде и дигитални номади већ неколико месеци објављују старе слике, јер ником више нису потребни
Туризам и угоститељство су међу индустријама које корона највише погађа и многи послови су угрожени. Али, многи верују да ће хотелијери, ресторатери и власници агенција поново стати на ноге, док се сви слажу да је "измишљеним" професијама - одзвонило.
Прочитајте још: Срби их обожавају, а имена им почињу на слово С: Проведите летовање на неком од ових ПЕТ острва и видећете шта је рај
Многе необразоване, али лепе девојке које воле да се сликају пронашле су одличан извор прихода - за лајкове добијају новац. И не само то! Годинама су путовале потпуно бесплатно, уживале у најбољим хотелима, пиле шампањац и једино што су требале да раде је да се сликају.
Наиме, већ су добро познате успешне приче многих хотела који су угостили инфлуенсере после чијих фотографија им је кренуо посао. Убрзо су их и државне туристичке организације звале и ангажовале, док су упоредо сви престали да плаћају огласе.
После неколико афера сви траже микро-инфлуенсере са највише 5.000 пратилаца.
- После неколико афера на којима су инфлуенсери "дотеривали" фотографије и скандала да су куповали пратиоце, многи су престали да их ангажују - каже Јелена Станковић, портпарол Туристичке организације Београда.
Добро је познат скандал са чувеном Лианом, који прати два милиона људи, а која је додавала ласте на фотографију испред Таџ Махала. На крају се испоставило да никада није ни била у Индији. Још горе је прошао Бали где су инфлуенсери са огледалом правили магичне слике са "вратима раја", а туристи су масовно почели да пишу да је то превара и лаж.
- У последњих годину дана макро-инфлуенсери више нису занимљиви и сви тражимо микро-инфлуенсере са око 5.000 пратилаца, јер њима људи верују и њихови постови имају велики одзив - истиче Станковићева.
Убуде на Балију промовисали су инфлуенсери Фото: Пиксабеј
Вирус "корона" је само убрзао пропаст инфлуенсера, јер је кретање забрањено свима, па и њима. Они већ два месеца објављују старе фотографије, али је интересовање људи окренуто здрављу. Они сами, да би могли да финансирају свој начин живота, у великој мери се ослањају на спонзорства и партнерства. Инфлуенсери су за неколико фотографија месечно зађивали и по 5.000 евра, а поред новца добијали су бесплатна путовања, гардеробу, козметику, вечере и слично. Прилив новца је престао, јер су велике компаније зауставиле све кампање.
Компаније су им отказале сва спонзорства.
Криза је почела још у децембру, али су у фебруару сви отказали путовања и кампање. Инфлуенсерима су отказали сва путовања уплашени да се не разболе на дестинацији.
Прочитајте још: Јесте ли чули за УБУД ВИЛЕ? Дан у њима кошта 1.000 евра, а понуда је невероватна (Фото/Видео)
И они који имају могућност да још увек путују, из страха од нових затварања граница и увођења карантина, нигде не иду. Они сада објављују корисне савете за путовања, али уколико се обистине предвиђања да ће читаве ове године бити ограничена кретања - они ће остати без посла.