Novi "leksus UX 300 e" dokaz da nema mesta zabrinutosti potencijalnih kupaca e-mobila
Jedna od najčešćih nedoumica kupaca električnih automobila se odnosi na vek trajanja auto-baterija. Razumljivio, kada se zna da je ovaj, neophodni deo automobila koji za pogon koriste električnu energiju, papreno skup ( to je i razlog zašto su još uvek elektromobili znatno skuplji od vozila na klasični pogoon) i da bi zamena koštala toliko da bi anulirala svu uštedu dobijenu korišćenjem struje umesto fosilnih goriva.
Sudeći bar prema novom "leksusu UX 300e" nema razloga za brigu jer je garancija na bateriju koja skladišti energiju za pogon ovog vozila čak 10 godina ili milion pređenih kilometara!
Pročitajte još: Umesto otrova iz auspuha samo vodena para!
Pogledajmo pobliže šta kažu u "Leksusu".
Novi automobil pokreće novorazvijena baterija kapaciteta 54,3 kilovat-časova koja omogućuje domet od 400 kilometara u NEDC ciklusu, odnosno 300 km po WLTP standardima.
Baterija je smeštena ispod poda kabine (osigurava i nisko težište vozila), a sastavljena je od čak 288 litijum-jonskih ćelija.
"Leksus" je usavršio kontrolu rada baterije što utiče i na njenu dugovečnost. Postoji monitor na kome se prikazuje napon svakog dela baterije kao i celog bloka, uz prikaz i temperature.
Zajedno sa naprednim "bateri menadžemnt sistemom" za rezultat ima maksimum iskorišćenosti kapaciteta baterije što jasno utiče i na optimalnu autonomiju vozila sa jednim punjenjem. "Leksus" je razvio sistem vazdušnog hlađenja baterija koji je pouzdaniji i lakši od vodeno-hlađenog sistema.
Pročitajte još: Hjundai protiv korone: Nema Sajma automobila, pa novitete predstavljaju „onlajn“
Sa hladnim vazduhom koji cirkuliše unutar pakovanja baterija ceo sistem koji pokreće automobil radi maksimalno dobro i pri velikim brzinama ali i tokom brzog punjenja baterije. Ovaj sistem je povezan i radi "ruku pod ruku" sa sistemom za hlađenje - klimom automobila. Pri tome ne utiče na performanse vozila niti na dugovečnost baterije.
Ovaj sistem je razvijen tako da i zagreva bateriju kada je neophodno, na primer zimi pri niskim temperaturama i omogućuje maksimalnu iskorišćenost kapaciteta baterije, ali i performanse vozila od samog starta. Na kraju treba istaći i da je kompletno pakovanje baterija zapečaćeno gumom koja sprečava prodor vlage i nečistoće.
Koliko je siguran u ovaj sistem "leksus" pokazuje tako što daje fabričkju garanciju od 10 godina ili milion kilometara. Pri tome baterija ne mora da bude skroz uništena već u ovoj kompaniji "vraćaju pare" ako kapacitet baterije padne ispod 70 odsto! Zanimljivo je da je garancija na ovo vozilo tri, a na pogonski sistem pet godina!
- Naša iskustva u elektrifikaciji vozila zajedno sa desetogodišnjom garancijom na bateriju podižu poverenje među našim potencijalnim kupcima - kaže Paskal Ruh, šef "leksus Evrope".
Novi ponos "Leksusa" pojaviće se na drumovima Evrope krajem ove godine.