Najskuplja boca obložena zlatom i dijamantima košta gotovo 3 miliona dolara.
Verovatno je većina vas za doček Nove godine otvorila neku flašu šampanjca, koja je čekala svoj poseban trenutak da bude otvorena i popijena.
Šampanjac je piće koje se otvara u posebnim i svečanim prilikama, a jedna takva je i doček Nove godine.
Pročitajte još: TRADICIONALNO SRPSKO PIĆE NA KRSNIM SLAVAMA: Kuvana rakija, šumadijski čaj ili samo "vruća"
Ovo penušavo vino nastalo je u Francuskoj, u pokrajini Champagne. Dom Perinjon, slepi monah benediktinske monaške zajednice Hautviller, našao je način kako da šampanjac, koji je u početku bio lošeg ukusa jer se pokvario, učini vrhunskim pićem.
Loš ukus stvorio se jer su mrtvi kvasci ostajali u boci, a njihov talog zamućivao je vino, ali naknadnim vrenjem razvije se ugljen-dioksid koji mu daje lepu penu i blago kiselkast ukus. To vrenje može nastati spontano, a može biti izazvano posebnim sojevima kvasaca.
Pročitajte još: KAZANOVA je tvrdio da ovo piće VRAĆA MUŠKU SNAGU, ubija i VIRUSE i dostupno je u SRBIJI
Foto: Depozit
Dugo vremena smatrao se opasnim pićem zbog eksplozije boce koja se mogla dogoditi, a radnici u tvornicama nosili su zaštitne maske i kacige. Nakon nekog vremena kreirale su se boce od debljeg stakla, pa je taj problem rešen.
Iako mnogi nisu ljubitelji ovog pića već ga popiju samo kako bi nazdravili u svečanim situacijama, u zemljama poput Švicarske i Belgije ima puno obožavatelja, a najviše ih je u Velikoj Britaniji koja je na četvrtom mestu po konzumaciji.
Pročitajte još: RECEPT ZA SANGRIJU: Popularno piće koje će biti glavni hit letnjih druženja
Najskuplja boca, koju je kreirao Alexander Amosu zajedno sa Swarovskim, košta 2,7 miliona dolara. Napravljena je ručno s 18-karatnim komadićima zlata i 19-karatnim dijamantima.
Zanimljiva činjenica jeste da je prva čaša šampanjca koja se natoči sadrži najviše mehurića, a samim tim i najjače "udara" alkohol, pa mnogi stručnjaci upozoravaju da ovo piće pijete polako i umereno - i da ga jednako oprezno otvarate.
Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJBUKU