Bio je slupan, pa obnovljen da bi završio na otpadu, ali je „Reno klasik“ uspeo da ga restaurira
Nema sumnje da se radi o ekstravagantnom automobilu, jedinstvenom, koji nikoga neće ostaviti ravnodušnim. Napravljen je sa cevnom šasijom, a mehanika je preuzeta sa jednog od dva modela „Geparda“ konstruisanih 1950. Automobil je za pogon imao motor od „renoa 4CV“ i učestvovao je na Bol d Oru 1954.godine kada je za upravljačem bio Pol Bobet koji je završio trku na 22. mestu od 26 automobila koji su stigli na cilj.
Pročitajte još: „Fijat 500 topolino“ je dokaz da veličina nije bitna (Foto/Video)
Imao je neposredno posle finiša i udes, ali je Bobat rešio da kola popravi i da pokuša da se domogne svetskog rekorda u brzini za vozila do 750 kubika. On je angažovao stručnjaka za aerodinamiku inžinjera Marsela Rifara da dizajnira karoseriju, da kreira „oblik – krila“ kakav je i sada na restauriranom automobilu. Za šasiju je bio zadužen karoserista Eliez iz Serizaja. Vozilo je u suštini,tek tada dobilo zvanično ime „reno-rifar 1956.“
Detalji o trkačkoj istoriji automobila su skoro nepoznati. Ali zna se da je učestvovao u nadmetanjima u Montleriju bar dva puta 1956. i da je ponovo slupan na poslednjoj trci. Zatim je popravljen posle dve godine i predat trkačkoj školi Agaci u Montleriju ali je ostao neiskorišćen, parkiran u zadnjem delu imanja, takoreći na đubrištu. Ali 1968. godine je otkriven i kupljen da bi postao muzejski primerak, godinu dana kasnije, zahvaljujući jednom nekadašnjem mahaničaru u muzeju Briar.
Ovaj nesvakidašnji automobil je prošle godine predstavljen javnosti na Gudvud festivalu brzine, a vozio ga je Mišel Lekler.
Pročitajte još: Automobil koji nije na prodaju i NEMA CENU: Ima ih samo 4 na svetu, a onda se začulo REŽANJE "LJUTE MAŠINE" (FOTO)
Automobil je započeo novo poglavlje svoje istorije 2018. kada ga je preuzelo odeljenje „Reno klasik“ na aukciji. U to doba nije bio u voznom stanju, blok motora je bio pukao, hladnjak je curio, a karoserija je bila ulubljena na nekoliko mesta.
Zadatak da ga restaurira dobio je Fransoa Širon iz „Reno klasik tima“. On je potrošio punih šest meseci da ga pripremi za učešće na Gudvud festivalu, a pre toga i na Mornej festivalu gde ga je i vozio baš kao i na „Epok-auto šou“ u novembru 2018.
Još malo podataka o mehanici vozila
Motor je, rekosmo, „renoov 4CV“ sa dva Veberova karburatora „32“, menjač je bio petostepeni „Klaud“.
Automobil je pre tri godine, „Reno klasik“ kupio na aukciji u Parizu za 57.216 evra. Ovaj model je poznat i kao „reno-rifar tenk“.
TEHNIČKI PODACI
- Model: Gepard
- Proizvođač: S.E.R. (Société d'Etude et de Recherches) 1952.-53
- Konstruktori: Andre Delakur,Andre David,Žan Lagranž,Andre Faglin
- Karoserija: Pišon art na Seni
- Motor: “Reno 4 CV tip 622-2 blok“
- Karburator: Soleks
- Menjač: 5-stepeni manuelni
- Model: “Reno-rifar “ 1956
- Dizajner: Marsel Rifar
- Izrada karoserije: Eliez
- Karburator: Veber 32Foto:Promo