Američka kompanija nije poznata samo po neprevaziđenim "džipovima"
Američki automobilski gigant "Krajsler", koji je sada deo grupacija "Fijat-Krajsler automobili", najpoznatiji je našim čitaocima kao proizvođač nenadmašnog "džipa", ali u svojoj bogatoj istoriji ova kompanija je napravila neke od automobila koji su bili zaista posebni.
Jedan od neprevaziđenih auto-ikona dvadesetih godina prošlog veka je "krajsler imperijal". Predstavljen je 1925. a proizvodnja je krenula godinu dana kasnije. Priča kaže da je Volter P. Krajsler odlučio da napravi konkurenta "Kadilaku", "Linkolnu", "Pakardu", "Duzenbergu" na polju luksuznih automobila.
Ponudio je svoju verziju luksuzne krstarice "imperijal" koja je imala motor od šest cilindara i 92 KS koji mu je omogućio da ide brzinom od 125 kiloemtara na čas, a da ubrzava do 100 kilometara na čas za manje od 20 sekundi.
Bio je toliko "brz" da su ga uzeli da bude "pejs kar" na trci "500 milja Indijanapolisa". Automobil je bio dugačak 4.661 mm.
Drugi biser prelepe niske automobila ove kompanije koji vam predstavljamo je "tanderbolt iz 1940." Nastao je u vreme popularnog "Art deko" dizajna i sa svojim skladnim, za to vreme ipak neobičnim linijama, telom od aluminijuma izazvao je jako pozitivne reakcije javnosti.
Ugradili su mu motor od osam cilindara, koji mu je dao oko 150 "konja" sasvim dovoljnih da u to vreme ruši brzinske rekorde u "Slanoj pustinji" u SAD.
U Bonevilu su dostigli maksimalnu brzinu od 357,53 milje na čas!
Ono što je posebno zanimljivo je da je, bez obzira na jaku zainteresovanost potencijalnih kupaca, napravljeno samo pet ili šest komada "tanderbolta". Izloženo je bilo pet primeraka u NJojorku na Salonu automobila, ali je Krajsler odustao od serijske proizvodnje.
Pročitajte još: Zanimljiv istorijat "plavog svetla" na automobilima: Od sveće do rotacije! (FOTO)
Zanimljivo je i da je 1993. Krajsler napravio konceptno vozilo po uzoru na "tanderbolt". Jedan, dobro očuvan primerak je prodat na aukciji u Arizoni 2009. za 1.175.000 dolara! U ovoj priči o modelima Krajslera evo i našeg naslovnog modela. "Krajsler turbina" iz 1963. godine. Ovaj model se proizvodio 1963. i 1964. godine. Karoseriju je radio italijanski studio "Ghia" a sklapao se u Detroitu. Dizajn potpisuje Elvud Endžel.
Pročitajte još: Sud u Londonu tvrdi da ova dva automobila NE LIČE: Šta vi kažete?
Napravljeno je samo 55 primeraka. Pet za izložbe i 50 za kupce. "Turbina" je pokretana motorom "A-831", pravom gasnom turbinom koji je mogao da koristi više vrsta goriva. Menjač je bio trostepeni utomatik.Automobil je imao servo kočnice, servo volan. Delovao je impresivno sa dužinom od 5.121 m.Turbina aje isporučivala 130 KS pri 36.000 obrtaja u minutu a maksimalna brzina je bila oko 194 kilometra na čas. Ubrzanje od 0 do 100 kilometara na čas je bilo ispod 12 sekundi.
Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU