Nova "kija e soul" dolazi početkom sledeće godine i na tržište Srbije
Nova "kija soul e" ima dve verzije. Jedna sa manjom baterijom od 39,2 kilovat-časova koja ima domet od 276 kilometara i sa većom od 64 kilovat časova koja ima domet od 452 kilometra.
Računica je jasna: Ako punimo bateriju noću, na kućnoj utičnici, u takozvanoj nižoj tarifi, a trenutna je cena kilovat-časa 1,5 dinara, to znači da bi nas maksimalno dug put sa jednim punjenjem baterije od 452 kilometra koštao 96 dinara!
- Prethodni model "soula e" smo isprobali u "realnom životu" i potrošnja na 100 kilometara je iznosila oko jedan evro - kaže Milan Derbogosijan iz "Kije Srbija" - Računali smo prosečnu cenu struje na obračunu na kraju meseca.
Pročitajte još: Postoje tri načina za punjenje elektromobila
I po toj "realnijoj" računici rezultat koji "e-soul" postiže je sjajan.
Dakle, na poslednjem računu za struju, u aprilu ove godine, Milana Derbogosijana, prosečna cena kilovat-časa je 6,70 dinara. To znači da bi punjenje nove "kije e soul" (64 kilovat-časa) koštalo tačno 428,8 dinara i da bi sa tim novcem mogli da pređemo 452 kilometra ili 94,86 dinara na 100 pređenih kilometara!
- Nova baterija je za 25 odsto efikasnija od stare i to pokazuje da nam je i prošla računica sa starim modelom, tačna - kaže Derbogosijan iako smo mi i dalje uporni i istrajni u nameri da naš auto punimo samo noću po najnižoj tarifi!
"Kija" je novi model ne samo unapredila po pitanju autonomije vozila već i po brojnim drugim parametrima. U ovoj, trećoj generaciji urbanog krosovera, "Kija" je ugradila i novi "Uvo konekt" telematik sistem, izmenila dizajn, tu su sada i LED svetla, mnogobrojni detalji koji su ne samo estetski unapredili ovaj model već su poboljšali i aerodinamiku.
Pročitajte još: Leonardo Dikaprio promoter "fiata 500 E"
Automobil je duži za 55 mm i sada ima 4.195 mm. Širina je 1,800 mm.
Elektro-motor ima snagu od 204 KS sa maksimalnim obrtnim momentom od 395 nm. Ubrzanje od 0 do 100 km na čas je 7,9 sekundi.
"Kija" i na ovaj auto daje garanciju od 7 godina!
Nova "kija e soul" bi trebalo da stigne na tržište Srbije sledeće godine. Poređenja radi, u Sloveniji ovaj model kođšta 42.000 evra. Slovenci daju subvenciju od šest, a mi od pet hiljada evra za kupovinu ovog vozila.