Bolja od molim i hvala.
Molim, hvala, izvolite, čarobne su reči za koje se smatra da otvaraju sva vrata. I naravno da je to tačno, ali postoji jedna reč još moćnija od prethodno navedenih reči, a ipak često zanemarena.
Istraživanje sprovedeno u jednoj prodavnici nameštajem pokazalo je da čak i najljubazniji prodavači nisu uspeli da uvere kupce da kupuju. Zašto? Zato jer nisu koristili reč koja zvuči najuvjerljivije – JER.
Naime, korišćenjem ovog veznika nudi se objašnjenje što automatski privlači ljude i više vam veruju. U slučaju prodavača to zvuči ovako:
"Korišćenjem veznika jer u govoru nudi se objašnjenje što automatski privlači ljude i više vam veruju"
"Mogu li vam ponuditi ovu brošuru JER želimo da se informirate o našoj novoj trgovini?"
Pročitajte još: Otkrivena je MISTERIOZNA životinjska vrsta na dubini od 3900 metara (VIDEO)
Jedno istraživanje je pak pokazalo pod kojim bi uslovima ljudi koji u dugom redu čekaju na korištenje mašine za kopiranje, pustili nekoga pre reda.
Kada je osoba koja je želela da koristiti mašinu za kopiranje pre reda pitala: "Oprostite, imam pet stranica. Mogu li kopirati pre vas jer mi se žuri", 94 posto ljudi odgovorilo je da bi je pustili pre reda.
Pročitajte još: Nekada je ZEMLJINA ATMOSFERA bila nemoguća za život: Šta se tada dešavalo
Naravno, zavisno od rečenice mogu se koristiti varijante veznika i predloga (ne mora uviek biti samo jer, nego i zato što, zbog toga), ali poenta je da osobi kojoj se obraćamo ponudimo objašnjenje zašto nešto želimo, molimo,...
- Čak i kada sumnjamo u istinitost razloga, odnosno objašnjenja, čarobna reč jer izaziva prirodnu reakciju u korist onoga ko je postavio pitanje. To znači da i najsmešniji razlog može da dobije pozitivan odgovor - objašnjavaju stručnjaci.
Pročitajte još: Šta nam govore SIMBOLI najčešćih privezaka koje volimo da nosimo
U slučaju trgovca, jednostavne rečenice poput "Sviđao bi vam se ovaj kauč jer je izrađen od italijanske kože" ili "Ovaj stakleni sto odlično bi sde uklopio u vaš dom jer njegov dizajn ide uz svaki dekor", mogu učiniti čuda jer je, nakon što su prodavači svakodnevno počeli da koriste reč jer, prodaja porasla za 39 posto.
Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU